رشد 250 درصدي بازده شركت هاي دانش بنيان مازندران

علي معتمدزادگان روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: بزرگ ترين مزيت اين شركت هاي دانش بنيان، رقابت پذيري، نوآوري، كيفيت بالا و حتي فراهم كردن زمينه صادرات اين محصولات است.
وي خروجي بسياري از شركت‌هاي دانش ‌بنيان درصنعت را نهفته دانست و ادامه داد: اين زماني بروز مي‌كند كه موفق به ورود به بازار شوند.
رئيس پارك علم و فناوري مازندران، توسعه بازارهاي كسب كار شركت‌هاي دانش‌ بنيان را از اهداف اين پارك عنوان كرد و اظهار داشت: اين رويه به منظور هم جهت شدن با سياست‌هاي كلي نظام، دنبال مي ‌شود.
به گفته وي، 25 ميليارد ريال تسهيلات سال گذشته در قالب تسهيلات كم بهره در اختيار شركت هاي دانش بنيان قرار گرفت.
وي با بيان اينكه 60 شركت دانش بنيان در سطح استان مازندران فعال است، ادامه داد: كمك به تسريع روند تجاري‌ سازي دستاوردهاي شركت‌ هاي دانش ‌بنيان در دستور كار اين مركز قرار دارد.
اين مقام در پاك علم و فناوري استان، مهمترين دغدغه اين پارك را ايجاد مركز رشد در غرب استان عنوان و اظهار كرد: در مركز و شرق استان مشكلي نيست و در سال گذشته دو مركز رشد در آمل و نوشهر نيز ايجاد شده است؛ اما در غرب مازندران همچنان دغدغه تشكيل مركز رشد وجود دارد.
معتمدزادگان، توسعه خدمات فناوري به واحد هاي فناور و توسعه مركز شتاب دهنده پارك علم و فناوري مازندران را از اولويت هاي امسال برشمرد.
رئيس پارك علم وفناوري استان مازندران با بيان اينكه دو گروه نخبگان وجود دارند، گفت: گروه اول عضو هيات علمي هستند اما گروه دوم نخبگاني هستند كه مي خواهند به عرصه هاي اقتصادي راه يافته و ايده هاي خود را به ثروت تبديل كنند. 
وي افزود: گروه دوم مي توانند وارد سايت پارك علم و فناوري شوند و ما نيز از آنان حمايت مي كنيم.
پارك علم و فناوري نهادي فراسازماني محسوب مي شود كه شركت هاي دانش بنيان، مخاطب اصلي اين پارك است.
پارك علم و فناوري مازندران به عنوان يك پارك جوان و با عمر هفت ساله آخرين استاني است كه در آن پارك علم و فناوري ايجاد شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا