ردیابی، اشتراک و اکتشاف مسیر با نرم افزار Every Trail

در طول سفر بسیاری از افراد هستند که فرد مسافر نگران خواهند بود و دائما در فکرش هستند و به طور همه نیز دوست دارند که هر لحظه عزیزانشان را از وضعیت و سلامت خود آگاه سازند و یا در هنگام سفر با دیدن یک منظره آرزو می کند تا دوستانش هم در آن محل حضور داشته باشد تا از دیدن از آن همه زیبایی لذت ببرد. موارد بسیار زیادی در دسته های مشابه وجود دارند که سفر افراد را تا حدی دستخوش تغییر خواهند کرد.  قابل توجه است که موارد یاد شده در یک بسته فراهم شده اند، بسته ای با شعار ردیابی، اشتراک و اکتشاف که تا حد زیادی تکلیف خود را با مخاطب روشن خواهد کرد و البته تمامی این امکانات را به راحتی به جیب آنها منتقل خواهد کرد تا همیشه همراه همراهشان باشد.

Every Trail چیست؟

برنامه Every Trail ، یک نرم افزار موقعیت یابی و مسیریابی در تلفن های همراه هوشمند بوده که انواع متنوعی از امکانات را در اختیار کاربر خود قرار خواهد داد. این نرم افزار در نخستین مرحله پس از نصب ، موقعیت فرد را بر روی نقشه ارزیابی کرده و پس از آن می توان با ارائه مبدا ، محل حضور را ثبت کرد و سپس با انتخاب نقطه مقصد ، می توان مسیر مناسب بین مبدا و مقصد را بر روی نقشه مشاهده کرد. علاوه بر این فرد می تواند در طول این مسیر برای خود نقاط توقف خاص را تعریف کرده و بر روی نقشه نشانه گذاری کرد.  

ممکن است در طول هر سفری ، به مناظر زیبا و خاصی که کمتر کسی از آن باخبر است ، برخوریم که موقعیت مکانی آن را خوب نشناسیم و در آینده نزدیک نتوانیم آدرس آن را به خوبی به یادآورده و به دوستان و آشنایان بدهیم تا بتوانند از آنجا بازدید کرده و لذت ببرند. این با در اختیار داشتن نرم افزار Every Trail می توان این مشکل را به آسانی حل کرد. برای نمونه در ابدای امر و در هنگام پیدا کردن محل خاص ، می توان نرم افزار را فعال کرده و محل آن را بر روی نقشه علامت گذاری کنیم و سپس این نقطه مشخص شده را برای تمامی کاربرای این نرم افزار در تمام دنیا به اشتراک بگذاریم تا همه از زیبایی این محیط و وجود آن آگاه شوند. علاوه بر این می توان با کمک این برنامه افراد خاصی را مشخص کرد تا از طریق این نرم افزار از محل قرار گیری ما آگاه شوند و با هر عکسی که در آن محل مورد نظر می گیریم آن را با این افراد خاص به اشتراک بگذاریم تا حس با آنها بودن را به دست آوریم. یکی از نکات مثبت این نرم افزار این است که دوستان و آشنایانی که ممکن است در طول سفر نگران حال ما باشند ، با در اختیار داشتن این نرم افزار نگرانی ها را برطرف سازیم آنها می توانند هر لحظه از موقعیت ما مطلع شوند. لازم به ذکر است که این مساله نیازمند وجود چنین برنامه ای در گوشی های همراه هر دو طرف است.

قابل ذکر است که عکس هایی که به اشتراک گذاشته می شود ، می تواند حاوی متن مختصری به عنوان شرح و یا محل های تعیین شده بر روی نقشه باشد. این امکانات به افراد کمک می کنند تا بتوانند از تجارب کسانی که پیش از این محل مورد نظر را دیده اند، استفاده کنند  و یا به قصد اکتشاف به سفر رفته و نتیجه اکتشاف خود را در قالب یک سفرنامه مسیری در اختیار کاربران دیگر قرار دهند.

این افراد می توانند به راحتی از نقشه های متنوع بر روی این نرم افزار استفاده کنند. این نقشه ها شامل نقشه های رایگان مطرحی مانند Google Maps و یا نسخه تصاویر ماهواره ای به جای نقشه نیز خواهد بود و همچنین نقشه های متفرقه را نیز می توان بر روی آن پیاده سازی کرد. علاوه بر این می توان نقشه های فارسی زبان را بر روی این نرم افزار امتحان کرده و با دیگر کاربران این نرم افزار ارتباط برقرار کرد.

نحوه کارکرد نرم افزار  Every Trail

  این نرم افزار در ابتدا چند پیش نیاز را برای نصب لازم داشته که به شرح زیر خواهند بود:

  1. تلفن همراه هوشمند شما باید دارای سیستم عامل های خاصی باشد تا امکان میزبانی این نرم افزار برای شما وجود داشته باشد البته بسیاری از تلفن های همراه هوشمند امروزی از این نرم افزار پشتیبانی خواهند نمود. مهمترین سیستم های عامل مورد کاربرد برای این نرم افزار شامل سیستم عامل ios ( سیستم عامل تمامی تلفن های همراه هوشمند شرکت Apple ، یا همان سری iphone)، سیستم عامل اندروید که بر روی بیشتر تلفن های همراه هوشمند شرکت های سونی اریکسون، اچ تی سی و سامسونگ قابل دسترسی است. برای اطمینان از وجود سیستم عامل مورد نیاز این نرم افزار بر روی تلفن همراه خود ، کافیست تا به سایت www.gsmarena.com مراجعه کرده و نام تلفن همراه خود را در آن جستجو کنید و سپس در بخش سیستم عامل نام سیستم عامل تلفن همراه خود را پیدا کنید. در کنار این عمل، می توانید به صورت مستقیم نام نرم افزار و تلفن همراه خود را در یک موتور جستجوی اینترنتی وارد کرده و در صورت وجود نتایج درست برای دریافت نرم افزار اقدام نمایید.
  2.  این نرم افزار نیاز به اتصال به شبکه موقعیت یاب جهانی( جی پی اس) دارد و به همین دلیل نیز می بایست جی پی اس همراه خود را فعال سازید که بهتر است این عمل را به  مرکز خدمات تلفن همراه واگذار کنید.
  3. برای استفاده از تمامی امکانات این نرم افزار نیاز به اتصال به شبکه اینترنت خواهید داشت و در صورت استفاده از این نرم افزار در سفرهای داخلی به راحتی می توانید به مرکزهای خدماتی سیم کارت خود مراجعه کرده و درخواست اینترنت جی پی آر اس را بدهید که با هزینه ای اندک بر روی دستگاه شما شبکه اینترنت را اضافه خواهد کرد.

با اجرای این اعمام، شما آماده استفاده از این نرم افزار خواهید بود. این نرم افزار از طریق در گاه جی پی اس موقعیت شما را شناسایی کرده و به مرکز اطلاعاتی نرم افزار ارسال می کند و در ادامه مرکز اطلاعاتی این نرم افزار موارد موجود در مسیر شما را شناسایی کرده و از طریق اینترنت به تلفن همراه شما ارسال می کند.

در صورتی که بخواهید بر روی نقشه نقاط ویژه ای را تعیین کنید آنگاه تلفن همراه شما عکس مورد نظر و متن مربوط به آن نقطه را به همراه مختصات دقیق موقعیت، به مرکز اطلاعاتی نرم افزار می فرستد تا سایر کاربران نیز به راحتی امکان بهره گیری از این نقطه جدید را داشته باشند. در ادامه نیز با رسیدن به هر نقطه جدیدی این فرایند تکرار خواهد شد.

پیش بینی می شود که امکانات موجود بر روی این نرم افزار پیشرفت خوبی داشته باشد چرا که شما می توانید در یک سفر از تجربیات دیگران نیز استفاده کرده و همچنین تجربه سفر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.  حس ماجرا در این است که تمامی این امکانات در تلفن همراه هوشمند شما قرار گرفته و شما در هیچ سفری تنها نمی گذارد. لازم به ذکر است که نسخه های حرفه ای این نرم افزار نیز موجود بوده و می توانید با جستجو در اینترنت و یا مراجعه به مراکز تخصی تلفن همراه آن را در اختیار داشته باشید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا