ترافیک هوایی با افزایش کاربری پهپادها

فناوری پهپادها چون موجب تسریع تحویل کالا، نقشه‌های هوایی، تبلیغات تجاری، بازرسی دولت‌ها و فیلمسازان شده مورد توجه بسیاری از شرکت‌ها قرار گرفته است. در سال‌های اخیر شاهد افزایش آنها و پیشرفت مدل‌های مختلف بوده‌ایم که در نتیجه روزبه‌روز تعداد آنها افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آرک دیلی، با افزایش کاربری پهپادها ترافیک هوایی ایجاد شده و مقامات نیازمند نظارت بیشتر آنها هستند. پروژه Hive روشی برای نظارت بر فعالیت پهپادها در شهر نیویورک خواهد بود.

این پروژه پایانه کنترل، فرود و ایستگاه شارژ پهپادهای شخصی و تجاری در مرکز منهتن خواهد بود. نظارت بر طبقه‌بندی منطقه هوایی به صورت بزرگراه عمودی در اطراف برج بوده و ساختمان کنترل مرکزی بر اساس قوانین هوایی و ترافیک هوایی پهپاد است.

این طرح برای 9 مدل پهپاد مختلف بر اساس شکل، اندازه و ویژگی‌های فرود طراحی شده است. باند فرود این پهپادها نیز بر اساس شکل هندسی آنها به صورت موازی با برج در نظر گرفته شده است.

به دلیل لایه‌لایه بودن، این برج آشیانه بسیاری از پهپادها خواهد شد. طراحان لایه‌های بیرونی را برای پهپادهای بزرگتر و لایه‌های داخلی را برای پهپادهای کوچکتر در نظر گرفته‌اند.

این برج شفاف بوده و همچنین در ایستگاه شارژ دارای نور لرزان است تا هر مدل به کمک آن، مکان فرود خود را بیابد و هدایت شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا