درمان به موقع از پيشرفت بيماري برص جلوگيري مي‌كند

دكتر عليرضا فيروز روز شنبه در كنگره بين‌المللي پوست، زيبايي و ليزر اظهار كرد: لك و پيس (ويتيليگو) در اثر تخريب سلول‌هاي رنگدانه‌ساز يا ملانسيت‌ها در پوست و گاهي در مخاط‌ها به‌وجود مي‌آيد.وي افزود:علت اين بيماري هنوز نامشخص است اما به نظر مي‌آيد كه پديده‌هاي خودايمن و همچنين زمينه‌هاي ژنتيكي در ايجاد آن دخالت داشته باشد.

فيروز با بيان اين كه حداكثر 20 درصد از بيماران مبتلا به برص داراي سابقه خانوادگي هستند، افزود: اين بيماري در كودكان شايع‌تر است و در هر نقطه از بدن مي‌تواند رخ دهد.
فيروز توضيح داد: اين بيماري سبب روشن شدن تكه‌اي پوست مي‌شود و در افرادي كه پوست تيره دارند، تظاهر بيشتري دارد.
وي گفت: روند پيشرفت اين بيماري در افراد مختلف متفاوت است. در برخي كند و در برخي بيماري سريع‌تر رشد مي‌كند.
رييس مركز آموزش و پژوهش بيماري‌هاي پوست و جذام در مورد عوامل ايجاد اين بيماري گفت: استرس و اختلالات غده تيروئيد مي‌تواند باعث بروز و تشديد اين بيماري شود.
فيروز با تاكيد بر اين كه بيماران مبتلا به برص بايد از نظر عملكرد غده تيروئيد مورد بررسي قرار گيرند، افزود: تشخيص اين بيماري بسيار آسان است و مي‌توان با روش‌هاي درماني پيشرفته موجود، از پيشرفت اين بيماري به راحتي پيشگيري كرد.
وي، نوردرماني و استفاده از داروهاي غير استروئيدي را از روش‌هاي درمان اين بيماري برشمرد و گفت: به طور كلي برص درمان قطعي ندارد اما هرچه محدودتر باشد و بيمار زودتر مراجعه كند، پاسخ درماني بيشتر خواهد بود.
به گفته فيروز، برص هيچ نوع مشكلي از نظر سلامتي براي افراد ايجاد نمي‌كند اما از آنجايي كه ظاهر فرد را تحت تاثير قرار مي‌دهد، مي‌تواند باعث بروز مشكلات خانوادگي و اجتماعي در بيماران شود.
كنگره بين‌المللي پوست، زيبايي و ليزر روز 27 فروردين‌ماه با حضور جمعي از متخصصان داخلي و خارجي در هتل المپيك آغاز به كار كرده است و اين كنگره فردا (29 فروردين‌ماه) به كار خود پايان مي‌دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آیا گیاهان دارویی هم می‌توانند در بهبود این بیماری موثر باشند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا