طراحی دوربین ورقه‌ای ارتجاعی که دور اجسام می‌پیچید

محققان با استفاده از سیلیکون یک آرایه لنز کشسان ساخته‌اند که می‌توانند با خم شدن دوربین ورقه‌ای منطبق شوند.یک دوربین قابل ارتجاع به دو فناوری سیستم نوری نازک و آرایه آشکارساز منعطف نیاز دارد.

محققان فرض کردند که ثبت تصاویر با کیفیت خوب از طریق سیستم نوری نازک کافی نیست زیرا استفاده از لنزهای دارای فاصله کانونی مشخص باعث تولید تصاویری خواهد شد که در آن‌ها برخی اطلاعات از بین رفته‌اند.آن‌ها به عنوان راه‌حل از یک آرایه لنز انطباقی سیلیکونی استفاده کردند که می‌تواند با خم شدن دوربین ورقه‌ای سازگار شده و از این رو، از اتلاف اطلاعات تصویر ثبت شده جلوگیری می‌کند.

محققان امیدوارند بتوانند فرمت بزرگتری از دوربین را تولید کنند که از یک آرایه لنز قابل تغییر شکل برخوار است. علاوه بر آن اگر بتوان این دوربین ورقه‌ای ارتجاعی را با قیمت ارزان تولید کرد، می توان از آن برای ثبت تصاویری استفاده کرد که دوربین‌های موجود قادر به آن نیستند. این دوربین می‌تواند دور اجسامی مانند ستون‌های خیابانی، خودروها، لوازم خانه و حتی پوشاک افراد بپیچد.به گزارش ایسنا، این پیش‌ساخت قرار است ماه آینده در نشست تصویربرداری محاسباتی در دانشگاه نورث‌وسترن ارائه شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا