کنترل جمعیت کوالا ها در استرالیا

کوالا ها یکی از جانوران منحصر به فرد قاره اقیانوسیه بوده و عمدتا در کشور استرالیا زندگی می کنند . از مدت ها پیش قوانین حمایتی ویژه ای برای حفظ و پرورش این جانور در قاره استرالیا وضع شده و هر گونه شکار و صید این حیوانات ممنوع است . کوالا ها از خانوده خرس ها محسوب شده و جز جانوران کیسه دار است . این جانور عمدتا روی درختان اوکالیپتوس زندگی کرده و از برگ آن تغذیه می کند . این حیوان بسیار کم تحرک بوده و در حدود بیست ساعت در طول شبانه روز می خوابد .

به تازگی دولت استرالیا در اقدامی عجیب ، بیش از هفتصد کوالا را در منطقه کیپ اوتوی واقع در 230 کیلومتری جنوب غربی ملبورن از بین برده است . مقامات مسئول این کشور ، دلیل این موضوع را افزایش بی رویه جمعیت این جانوران اعلام کرده و انجام این اقدام را برای حفظ تعادل در اکوسیستم منطقه ، ضروری دانست .

مسئولان محیط زیست ایالت ویکتوریا در استرالیا طی بیانیه ای رسمی در این رابطه اعلام کردند : " بر اساس سرشماری های انجام شده این جانوران از رشد جمعیت بسیار بیشتر از حد انتظاری رو به رو شده بودند و جهت کنترل تعداد این حیوانات ، 700 عدد از آن ها صید شده و پس از بی هوشی ، کشته شدند . "

کوالا به زبان اهالی بومی استرالیا به معنی جانوری است که آب نمی نوشد . البته این موضوع صحت نداشته و این حیوان آب بسیار کمی مصرف می کند . میزان مصرف برگ های اوکالیپتوس برای خوراک کوالا ها ، 300 تا 400 گرم در طول شبانه روز است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا