سلفی با طعم واقعیت مجازی

فیس بوک به عنوان یک شبکه احتماعی در حال گذراندن روزهای افول خود است ولی این موضوع سبب نشده است تا این کمپانی از ارائه نوآوری های ویژه خودداری کند. در این میان یکی از مهم ترین مواردی که مسئولان این شرکت قصد دارند تا به کمک آن در شبکه اجتماعی خود تغییرات مثبت ایجاد کنند را می توان عینک واقعیت مجازی اوکولوس ریفت دانست.

در این نمایش، یکی از مدیران فیس بوک که در نشست حاضر بود، با استفاده از اوکولوس ریفت به ملاقات مجازی یکی دیگر از مدیران این شرکت در دفتر اصلی رفت.

به تازگی در نشست طراحان نرم افزاری فیس بوک، قابلیت جدیدی برای این دو محصول به نمایش درآمد که به موجب آن دو کاربر می توانستند به صورت راه دور در محیطی از جنس واقعیت مجازی به ملاقات یکدیگر بروند. در این نمایش، یکی از مدیران فیس بوک که در نشست حاضر بود، با استفاده از اوکولوس ریفت به ملاقات مجازی یکی دیگر از مدیران این شرکت در دفتر اصلی رفت.

این افراد یکدیگر را به شکل آواتارهایی سه بعدی می دیدند و قابلیت ویرایش آنی آواتار خود را داشتند. یکی از جذاب تترین بخش هایی که در این نمایش از آن استقبال شد را می توان گرفتن سلفی دونفره در محیط واقعیت مجازی توسط این دو مدیر فیس بوک دانست که بدون شک نشان دهنده اینده شبکه های اجتماعی است.

به این ترتیب می توان انتظار داشت که در طول چند سال آینده شاهد تغییراتی بزرگ در شبکه های اجتماعی باشیم و فیس بوک می تواند ساختار متن محور این شبکه ها را به یک ساختار تعاملی در محیط واقعیت مجازی تبدیل کند. با این حال برای پذذیرش این سیستم باید به سراغ آواتارهایی به مراتب بهتر از نمونه های معرفی شده در این نشست رفت.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا