ازدواج , داروی قدرتمند مقابله با سرطان

مطالعه محققان موسسه پیشگیری از سرطان کالیفرنیا نشان می دهد ازدواج داروی قدرتمندی در مقابله با سرطان است.

محققان دریافتند میزان مرگ مردان مجرد مبتلا به سرطان ۲۷ درصد بیشتر از بیماران مرد متاهل است؛ همچنین نرخ مرگ بیماران زن مجرد ۱۹ درصد بالاتر از زنان متاهل است.

اسکارلت لین گومز، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «به نظر می رسد این مزیت صرفاً مبتنی بر پیوندهای احساسی زناشویی است و هیچ ارتباطی با فواید مالی آن که ناشی از دارایی بیشتر طرفین برای درمان است ندارد.»

به گفته گومز، مطالعات قبلی در طول ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته مزیت مشابه ازدواج را برای بیماران سرطانی نشان داده است، اما این فایده همواره با عشق و حمایت از سوی همسر تعریف می شد.

در این تحلیل، این محققان گزارشات سلامت حدود ۸۰۰ هزار فرد بزرگسال را در کالیفرنیا که بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ مبتلا به سرطان تشخیص داده شده بودند و تا سال ۲۰۱۲ تحت نظر بودند را مورد بررسی قرار دادند.

آنها دریافتند منابع مالی تاثیر زیادی بر شانس زنده ماندن فرد نداشته است. بلکه در عوض حمایت های زوج از فرد بیمار، نظیر همراهی وی تا مطب پزشک، آماده کردن وعده های غذایی مغذی، و اطمینان از مصرف داروی فرد بیمار تاثیر دارد.

به گزارش مهر، گومز در ادامه می افزاید: «بیماران سرطانی متاهل از حمایت احساسی همسر برخوردارند که همین مسله موجب کاهش میزان استرس و افزایش شانس زنده ماندن وی می شود.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا