پرتاب ماهواره SES-15 توسط راکت آریان-۵

 شرکت SES قراردادی را با شرکت Arianespace برای پرتاب این ماهواره توسط راکت آریان-۵ به امضا رساند.

قابل ذکر است SES،  شرکت مخابرات لوکزامبورگی است، که به‌عنوان دومین اپراتور ماهواره‌های مخابراتی در جهان شناخته می‌شود. ناوگان این شرکت، از ۵۲ ماهواره ثابت تشکیل شده است، که در عمل، ۹۹ درصد درصد از مناطق روی زمین را، پوشش می‌دهد.

شرکت SES خدمات ماهواره‌ای خود را به سازمان‌های دولتی، کانال‌های تلویزیونی، ایستگاه‌های رادیویی و همچنین به مخاطبان خصوصی در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

ماهواره SES-15 ساخته شده توسط این شرکت تمام الکتریکی بوده و دارای وزن ۲۳۰۰ کیلوگرمی می‌باشد و توسط شرکت بوئینگ ساخته شده است. این ماهواره در موقعیت مداری 129 درجه غربی قرار خواهد گرفت و شمال آمریکا را پوشش خواهد داد.

ماهواره SES-15  با حمل محموله ترکیبی، از باند فرکانسی Ka و Ku استفاده خواهد کرد. این ماهواره به یک سیستم نیروی محرکه الکتریکی برای قرارگیری در مدار و مانورهای مداری مجهز شده است. این ماهواره چند منظوره با طول عمر 15 ساله، ظرفیت جدیدی را برای پوشش راه‌های هوایی اصلی درسراسر قاره آمریکا ارائه خواهد داد.

این شرکت همچنین اعلام کرد که در هفته گذشته قراردادی را با شرکت‌ ایرباس دیفنس اسپیس اروپا برای ساخت ماهواره SES-14 امضا کرده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا