اتصال ماژول شرکت بیگلو به ایستگاه فضایی بین‌المللی تا چند روز دیگر

تلویزیون ناسا نصب و راه اندازی این زیستگاه فضایی را در برنامه تلویزیونی خود پوشش خواهد داد.ماژول (BEAM ( Bigelow Expandable Activity Module که به معنای ماژول فعالیت منبسط شونده شرکت بیگلو است، به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل خواهد شد تا عملکرد ماژول‌های باد شدنی را در مدار را به مدت 2 سال مورد آزمایش قرار دهد.

ماژول بادشدنی شرکت بیگلو (BEAM) در طی یک دوره حدودا چهار ساعته به ایستگاه متصل خواهد شد.این ماژول توسط متخصصان مرکز فضایی جانسون در هوستون از فضاپیمای دراگون شرکت اسپیس ایکس جدا خواهد شد.

متخصصان این مرکز برای جدا کردن ماژول BEAM از بازوی رباتیک Canadarm2 استفاده خواهند کرد.این عملیات رباتیک در ساعت 02:15 آغاز خواهد شد و انتظار می رود که تا 06:15 به وقت شرق آمریکا به اتمام برسد.

کپسول باری دراگون که سوار بر موشک فالکون 9 پرتاب شد، حامل 3175 کیلوگرم آذوقه و تدارکات و ابزارآلات علمی برای این ماموریت بود که شامل ماژول BEAM شرکت بیگلو ایروسپیس در نوادا نیز بود. این کپسول در تاریخ 8 آوریل(20 فروردین) از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب شد. این ماژول در پایان ماه می، به حدود پنج برابر اندازه فشرده خود گسترش خواهد یافت.

فضانوردان برای اولین بار در حدود یک هفته پس از گسترش این ماژول به آن وارد شده و در طول یک ماموریت آزمایشی دو ساله، چند بار در سال و هر بار به مدت چند ساعت برای بازیابی داده های حسگر و ارزیابی شرایط به آن وارد خواهند شد.