برنامه وزارت علوم برای بازنگری رشته ها در جهت مهارت آموزی

دکتر فرهادی در دیدار با هیئت رئیسه دور هفتم مجلس دانش آموزی کشور، تشکیل مجلس دانش آموزی در کشور را گام مناسبی برای تمرین فعالیت گروهی ،مدیریت و مشاوره دانست و گفت: با توجه به جمعیت جوان کشور باید فرصت بیشتری برای مشارکت جوانان در امور کشور فراهم شود.

وزیر علوم با اشاره به دیدار مستمر خود با اعضای تشکل های سیاسی دانشجویی و انجمن های علمی گفت: در مجموعه کشور از جمله در اتاق های فکر استانی، رویکرد مناسبی نسبت به استفاده از نخبگان مشاهده می شود.

وی افزود: در سطح بین المللی نیز تلاش های مناسبی برای افزایش مشارکت دانشجویان در سطوح مدیریتی و مشاوره صورت می گیرد که برای نمونه می توان به عضویت اداره جوانان فدراسیون جهانی هلال احمر و صلیب سرخ در شورای اجرایی آن و فعالیت های سازمان فرهنگی یونسکو اشاره کرد.

دکتر فرهادی با اشاره به اهمیت دوران گذار دانش آموزان به دانشگاهها گفت: بیشتر ابعاد اعتقادی و رفتاری شخصیت جوانان در دوره دانش آموزی شکل می گیرد و دانشگاهها محل کسب آگاهی و مهارت برای زندگی بهتر فردی و جمعی است.

وی ساماندهی مراکز آموزش عالی براساس سندآمایش آموزش عالی،ماموریت گرا شدن دانشگاهها، تناسب ظرفیت های دانشگاهی با بازار کار، تقویت دیپلماسی علمی و همکاری با دانشگاههای معتبر دنیا را از جمله برنامه های وزارت علوم در سال جدید اعلام کرد.

دکتر فرهادی با اشاره به اینکه سهم وزارت علوم در اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی 30 درصد است ، اظهار داشت: آگاهی دانش آموزان از مشاغل بازار کار و انتخاب صحیح رشته های دانشگاهی در پیدا کردن حرفه مناسب بسیار مهم است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه فعالیت 5000شرکت دانش بنیان و واحدهای رشد فناوری در داخل پارک های علم و فناوری زمینه مناسبی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاههاست گفت: در بودجه سال جاری برای اولین بار در کشور سهم تحقیقات از تولید ناخالص داخلی تا 1 درصد افزایش خواهد یافت که تحرک مناسبی را در پژوهش و فناوری کشور ایجاد خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در آغاز این نشست،اعضای هیئت رئیسه دوره هفتم مجلس دانش آموزی کشور گزارشی از مصوبات و عملکرد این دوره ارائه کردند و خواستار توجه بیشتر دولت به استفاده از نخبگان جوان به عنوان بازوی مشورتی مدیران کشور شدند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا