تهدید گرازهای آلوده به مواد رادیواکتیو برای فوکوشیما

بعد از هر فاجعه هسته ای، حیات وحش اطراف آن مایلند تا زندگی خود را در مناطق دست نخورده ای ادامه دهند که انسان ها به دلیل آلودگی آن مناطق از ورود به آن خود داری می کنند و به این ترتیب خطر شکار شدن را به حداقل می رسانند.همین امر نیز خود موجب بروز تغییرات عمده ای در حیات وحش این مناطق و همچنین جمعیت حیوانات ساکن آن می شود. انفجار جمعیت گراز های وحشی و آلوده به پرتوهای رادیواکتیوی موجود در جنگل های اطراف فوکوشیما نیز یکی از این موارد هستند.

گرازهای وحشی مدت زیادی است که از غذاهای آلوده به مواد رادیو اکتیو تغذیه می کنند که همین امر نیز موجب شده است تا انسان ها از شکار آنها خود داری کنند و جمعیت آنها نیز روز به روز افزایش یابد.

بر اساس گزارش ها، گرازهای وحشی مدت زیادی است که از غذاهای آلوده به مواد رادیو اکتیو تغذیه می کنند که همین امر نیز موجب شده است تا انسان ها از شکار آنها خود داری کنند و جمعیت آنها نیز روز به روز افزایش یابد. آمار ها حاکی از این هستند که جمعیت این گرازها از 3 هزار عدد در سال 2014 به 13 هزار عدد در زمان حاضر رسیده است.

این انفجار جمعیت برای کشاورزی محلی بسیار ضرر آفرین شده است. در طی این مدت گرازهای یاد شده به میزان 900 هزار دلار به زمین های کشاورزی اطراف آسیب رسانده اند.

با این حال شکارچیان به راحتی قادرند تا این گراز ها را شکار کنند اما انهدام لاشه این گرازهای آلوده به مواد رادیواکتیوی خود مشکل دیگری را به بار می آورد. گور های دسته جمعی برای این حیوانات به سرعت پر می شوند به این ترتیب مقامات رسمی از ایجاد امکانات خاصی برای سوزاندن لاشه این حیوانات و جلوگیری از ورود مواد رادیواکتیوی آنها به طبیعت خبر داده اند.

متاسفانه، این افراد تنها می توانند روزانه سه عدد لاشه گراز را منهدم کنند و این رقم برای جمعیت گراز های یاد شده بسیار ناچیز است. به همین دلیل برای جلوگیری از بروز مشکلات بیش تر باید راهکار های جدید تری برای کنترل جمعیت این حیوانات در نظر گرفته شود.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا