بروز مشکلات قلبی در افرادی که همسرشان می میرد

 از دست دادن یکی از عزیزان و نزدیکان طبق آنچه که در بین عموم رایج است موجب شکسته شدن قلب می شود.

مطالعه محققان دانمارکی نشان می دهد مرگ همسر و شریک زندگی، مخصوصا در جوانی یا به صورت غیرمنتظره، موجب بروز ضربان قلب نامنظم می شود.

ریسک بروز ضربان های نامنظم که می تواند منجر به سکته و بیماری قلبی شود، ۴۱ درصد در بین افرادی که عزادار از دست دادن همسرشان هستند به مراتب بیشتر از دیگران است.

طبق گزارش این محققان، افراد جوان تر زیر ۶۰ سال در صورت از دست دادن همسرشان بیش از دو برابر در معرض مشکل قلبی فیبریلاسیون عروقی قرار دارند.

بعلاوه ریسک بروز مشکل قلبی در افرادی که همسرشان به طور غیرمنتظره فوت کرده در مقایسه با افرادی که همسرشان بیمار بوده و منظر مرگش بودند ۵۷ درصد بیشتر است.

در این مطالعه، محققان بیش از ۸۸,۶۰۰ فرد دانمارکی مبتلا به بیماری قلبی فیبریلاسیون عروقی را با ۸۸۶,۱۲۰ فرد سالم بر اساس جنسیت و سن و بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۴ مورد مقایسه قرار دادند.

به گزارش مهر،افرادی که شریک زندگی شان را از دست داده بودند نه تنها بیشتر در معرض ضربان نامنظم قلبی قرار داشتند، بلکه این ریسک شان مستقل از جنسیت و سایر شرایط دخیل در این اختلال بود.

به گفته محققان، به نظر می رسید این ریسک ۸ تا ۱۴ روز بعد از مرگ عزیز از دست رفته به بالاترین حد می رسد و بعد از آن به تدریج سیر نزولی پیدا می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا