بررسی استخوان شناسی جمجمه بومیان آمریکای جنوبی

مطالعات پیشین پژوهشگران بر اساس نمونه های منحصر به فرد استخوانی کشف شده  در منطقه یائویوس Yauyos پرو در مناطق مرکزی و کوهستانی این کشور از مردمی که پیش از ورود اروپائیان در قاره آمریکا زندگی می کردند و به مردم pre-Columbian  مشهور بودند  ، نشان می داد  که اختلافات بسیار اندکی در  ساختار فیزیکی جمجمه مردم بومی این مناطق وجود دارد .

به تازگی صحت نظریه فوق بر اساس مطالعات و پژوهش هائی که از سوی متخصصان انسان شناسی دانشگاه های کارولینای شمالی North Carolina State University ، اورگون University of Oregon  و دانشگاه تولان Tulane University انجام شده ، مورد تردید قرار گرفته است . در این مطالعات ، ساختار فیزیکی و ویژگی های استخوانی 507 جمجمه باستانی که به دوران  پیش از ورود کریستف کلمب به قاره آمریکا تعلق دارد ، مورد بررسی قرار گرفته و تفاوت های ساختاری متعددی در آن ها کشف شده است .

در همین زمینه آن رز Ann Ross ، پژوهشگر دانشگاه کارولینای شمالی در گفتگو با Eureka Alert اعلام کرد : " پژوهش های ما نشان می دهد که مردم ساکن در منطقه Yauyos از نظر ویژگی های ساختار چهره و جمجمه دارای تفاوت های بسیار زیادی با مردم سایر مناطق همجوار در آن دوره هستند . این موضوع باعث ایجاد تردید و سوالات بسیار زیادی در زمینه فرضیات پیشین از ریشه مردم این منطقه و نمونه های مطالعه شده در آمریکای جنوبی شده است . "

این پژوهشگران در مطالعات خود دریافتند که در زمان پیش از ورود کریستف کلمب به آمریکا ، مردم متعددی که دارای نژاد و ویژگی های متفاوتی بودند در این منطقه در کنار یکدیگر زندگی می کردند .

این پژوهشگر انسان شناس از دانشگاه کارولینای شمالی همچنین اعلام کرد : " در مرحله بعدی ما قصد داریم بقایای استخوانی جمجمه های باقی مانده از مردم بومی قاره امریکای جنوبی را در سراسر این منطقه مورد مطالعه و بررسی قرار داده و کشف کنیم که آیا ارتباطات ژنتیکی در بین این افراد وجود داشته یا نه و همچنین در این مطالعات ، به بررسی وجود احتمالی مهاجرت های بین این مردم در مناطق مختلف قاره امریکا پرداخته خواهد شد . "