آنالیز دی ان ای بقایای استخوانی منسوب به مونالیزا

پژوهشگران در حال انجام مطالعات روی بقایای استخوانی فردی هستند که احتمال می رود نقاشی مشهور مونالیزا که شاهکار لئوناردو داوینچی محسوب می شود بر اساس چهره وی کشیده شده باشد . در همین راستا اعضای این تیم پژوهشی اعلام کردند حداکثر طی 15 روز آینده به صورت قطعی تعلق این بقایای استخوانی به صاحب چهره نقاشی مونالیزا مشخص خواهد شد . این بقایا در صومعه سانتا اورسولا Santa Ursula شهر فلورانس کشف شده و احتمالا  به فردی به نام لیزا گراردینی Lisa Gherardini تعلق دارد .

در همین زمینه سیلوانو وینستی Silvano Vinceti سرپرست این تیم پژوهشی روز  پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی به طور رسمی اعلام کرد که برای دستیابی به این قطعیت تعلق داشتن این بقایای استخوانی به فرد مورد نظر ، بسیار خوشبین است . وی همچنین در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که وی تمامی زندگی خود را برای یافتن شخصیت اصلی مونالیزا صرف کرده است .

نقاشی چهره مونالیزا که با نام  لبخند ژوکوند نیز شناخته می شود ، نام یکی از معروف ترین تابلوهای لئوناردو داوینچی . این نقاشی با استفاده رنگ روغن روی چوب سپیدار کشیده شده است .

تصویر پرتره مونالیزا به دلیل لبخند خاص چهره صاحب آن بسیار مشهور شده است . کشیدن این نقاشی بین سال های  1503 تا 1506 میلادی به لئوناردو داوینچی سفارش داده شده بود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا