آمادگی معاونت علمی برای حمایت از طرح‌‌های حوزه مدیریت شهری

 سورنا ستاری در بازدید از سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران،‌ با بیان این‌که زمینه‌ گسترده‌ای برای ایجاد کسب و کار در حوزه حمل و نقل و ترافیکی وجود دارد که می‌تواند زمینه‌ساز حل مشکلات باشد، افزود: حضور شرکت‌های خصوصی در حوزه مدیریت حمل و نقل ضروری است و باید از توانایی شرکت های دانش‌بنیان و خصوصی در این حوزه استفاده شود.

ستاری با بیان این که شرکت های فعال در این حوزه با دانش‌بنیان شدن می‌توانند از تسهیلات قانون حمایت از این شرکت ها بهره‌مند شوند، اظهار کرد : این ظرفیت وجود دارد که خود سازمان حمل و نقل ترافیک به عنوان یکی از کارگزاران ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه، تشخیص دهد کدام شرکت‌ها می‌توانند وارد عرصه دانش بنیان شده و از تسهیلات استفاده کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تأکید بر ضرورت توجه به بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل و مدیریت شهری افزود: باید نقش بخش خصوصی در این حوزه را جدی بگیریم چراکه این حوزه برای بخش خصوصی نیز جذاب است.

وی افزود: بخش خصوصی علاوه بر ورود به بازارهای اصلی داخل کشور، به بازارهای خارجی نیز ورود پیدا کرده و از آن‌جایی‌که که نیاز بسیار گسترده و ظرفیت‌ها محدود هستند، باید با حمایت از بخش خصوصی کاری کنیم روی پای خود بأیستد و در حل بسیاری از مشکلات اساسی این حوزه اثرگذار باشد. 

وی با اشاره به آمادگی معاونت علمی برای حمایت از طرح‌‌ها کلان در حوزه مدیریت شهری و حمل و نقلی، اظهار کرد: تعریف طرح‌های کلان در این حوزه ضروری است و به طور کامل آمادگی داریم از طرح‌های کلان این حوزه حمایت کنیم تا با بهره مندی از تسهیلات و کاهش ریسک، سریع‌تر به نتیجه برسند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان این که بستر ایجاد شده در حمل و نقل و ترافیک کشور دارای ظرفیت بالایی برای پیاده‌سازی ایده‌های نواورانه است، بر ضرورت تعریف پروژه های پایلوت نرم‌افزاری و سخت‌افزای تأکید کرد و افزود: فعالیت‌های این مجموعه شایسته تقدیر است و ظرفیت بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دارد که می‌بایست با حمایت از بخش خصوی مورد استفاده قرار بگیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا