طرح های هوشمندسازی کنترل ترافیک و آلودگی هوا حمایت می شود

 دکتر اسماعیل قادری فر  درگفت وگو با ایرنا افزود: شرکت های دانش بیان فعال در زمینه کنترل آلودگی هوا،کنترل ترافیک شهری، مانیتورینگ ثبت تخلفات در تقاطع ها و مناطق زوج و فرد می توانند با ارایه طرح های فناورانه از حمایت های معاونت علمی برخوردار شوند.وی بیان کرد:از شرکت های دانش بنیان از طریق ارایه تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به طرح های فناورانه یا در قالب طرح های کلان ملی حمایت می شود.

قادری فر با اشاره به اینکه اصلی ترین وظیفه معاونت علمی ورود و حمایت از طرح های این چنینی است، اظهارکرد:کاهش تصادفات، سوانح و تلفات جاده ای مساله ای جدی و با اولویت بالا در کشور است، بنابراین برای عبور از این مشکل باید از مسیر فناوری گذر کرد.
وی با بیان اینکه سالانه مبلغ بسیار زیادی برای واردات محصولات فناورانه در این حوزه هزینه می شود، یادآورشد:اگر بخشی از این واردات در داخل کشور تامین شود، گام بزرگی در مسیر توسعه کشور برداشته ایم.
معاونت علمی از طرح های فناورانه در تمامی حوزه های مورد نیاز کشور حمایت می کند و اکنون از طرح های فناورانه درحوزه های نفت و گاز، زیست فناوری ، سلول های بنیادی ، گیاهان دارویی، نانو، فناوری اطلاعات و محیط زیست حمایت کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا