آمادگی دانشگاههای هند برای توسعه همکاری علمی با ایران

 «رانگاپاکانچارا کوپال» در همایش «ارتباطات علمی ایران و هند، چالش ها و فرصت ها» در دانشگاه میسور گفت: ایران و هند دارای پیشینه تاریخی طولانی هستند و باید روابط فرهنگی و علمی دو کشور تقویت شود.وی با ابراز خرسندی از حضور دانشجویان ایرانی در این دانشگاه، از انجام کارهای تحقیقاتی با موسسات علمی و تحقیقاتی ایران استقبال کرد.

«علی پاریاد» کنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد نیز در این همایش با تاکید بر پیشرفت های علمی ایران در حوزه های مختلف در سال های اخیر به اهمیت توسعه روابط ایران و هند در حوزه های مختلف اشاره کرد.وی با بر شمردن دستاوردهای علمی و فنی دو کشور در حوزه های مختلف از جمله انرژی هسته ای و هوا و فضا خواستار همکاری هرچه بیشتر دو کشور در زمینه های مختلف شد.

«علی اعظم خسروی» رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در شبه قاره هند نیز ضمن تاکید بر حضور پر تعداد دانشجویان ایرانی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در کشور هند، از آمادگی ایران برای تبادل استاد و دانشجو خبر داد و توسعه هر چه بیشتر روابط علمی دو کشور را خواستار شد.همایش «ارتباطات علمی ایران و هند، چالش ها و فرصت ها» از روز پنجشنبه به مدت سه روز در دانشگاه میسور در جنوب شرقی بنگلور در حال برگزاری است.

پژوهشگران و محققان ایران و هند در مدت سه روز برگزاری این همایش درخصوص فرصت ها و ظرفیت های توسعه روابط علمی دو کشور و موانع پیش رو بحث و تبادل نظر می کنند.این همایش را انجمن اسلامی دانشجویان شهر میسور و با همکاری بخش بین المللی دانشگاه میسور برگزار کردند. کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر حیدرآباد هندوستان و رایزنی علمی جمهوری اسلامی ایران در شبه قاره هند نیز در برگزاری این همایش مشارکت دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا