استفاده آزمايشي سوخت بايوديزل در اتوبوس هاي تهران

به گزارش معاونت علمي وفناوري رياست جمهوري، علي محمد لطيفي در خصوص استفاده از بايوديزل گفت: نتايج حاصل از استفاده از اين نوع سوخت به صورت مداوم پايش مي شود.
وي افزود: با توجه به اينكه جايگزيني سوخت هاي زيستي به جاي سوخت فسيلي يكي از مهم ترين اولويت هاي اين كارگروه است، براي قرار دادن سوخت هاي زيستي در سبد سوختي كشور طرح هاي مختلفي داريم كه يكي از اين طرح ها توليد بايوديزل از روغن هاي پسماند خوراكي است.
به گفته لطيفي براي اجراي اين طرح، روغن هاي پسماند خوراكي را از رستوران ها و فست فودها تهيه شده و پس از استخراج بايوديزل، از آن به جاي سوخت فسيلي استفاده مي كنيم.
وي بيان كرد: براي اين كار با شركت اتوبوسراني نيز قراردادي منعقد كرده ايم و پس از اين قرارداد براي اولين بار از بايوديزل در اتوبس هاي بي آر تي بزرگراه امام علي (ع)استفاده كرده ايم كه از دو درصد شروع شده و تا 5 و 10 درصد نيز ادامه خواهد يافت.
رئيس كارگروه محيط زيست ستاد توسعه زيست‌فناوري معاونت علمي با اشاره به اينكه نتايج اين كار به صورت مستمر پايش مي شود، بيان كرد: با يك شركت خصوصي قرارداد بسته ايم و اين شركت نتايج زيست محيطي استفاده از بايوديزل را به صورت مداوم پايش و بررسي كرده و نتايج به زودي اعلام خواهد شد.
وي اظهاركرد: درصورتيكه نتايج اين كار مثبت باشد، امسال طرح استفاده از بايوديزل در كيش به صورت پايلوت آغاز خواهد شد و در صورت مثبت بودن نتايج پايلوت به صورت كلي در سراسر كشور اجرايي خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا