پيش نويس قانون حمايت از حيوانات خانگي درحال تدوين است

 محمد درويش روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به تجمع روز گذشته تعدادي از دوستداران حقوق حيوانات در مقابل سازمان حفاظت محيط زيست افزود: مطالبه اين افراد نبود قانون بازدارنده براي رفتار نامناسب برخي افراد با حيوانات خانگي است و از اين رو از سازمان محيط زيست خواستار تهيه قانوني در اين باره هستند.

وي تصريح كرد:پيش نويس قانون حمايت از حقوق حيوانات در كميته نگارش پيش نويس قانون حمايت از حيوانات در حال تهيه است و در تلاشيم تا يك و ماه نيم آينده آن را براي تقديم به دولت آماده كنيم.
درويش ادامه داد: ماه هاي آخر سال گذشته رييس سازمان حفاظت محيط زيست در نامه اي به معاون اول رييس جمهوري خواستار وضع قانون براي رعايت حقوق حيوانات خانگي شد كه بر اساس آن يك مهلت سه ماهه براي تهيه قانون حمايت از حيوانات به سازمان محيط زيست داده شد كه تاكنون يك و ماه و نيم از آن مهلت گذشته است.
وي افزود: بعد از تعيين مهلت، براي تهيه اين قانون فراخواني را اعلام كرديم تا هر فرد يا نهادي كه تجربه اي در اين زمينه دارد به سازمان محيط زيست كمك كند و ما در نظر داريم از تجربيات ملي و بين المللي در اين زمينه استفاده كنيم تا قانون كامل تري داشته باشيم.
مدير كل دفتر مشاركت هاي مردمي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: اين كميته كه اعضاي آن را سازمان حفاظت محيط زيست، دوستداران حقوق حيوانات، حقوقدانان و نمايندگاني از معترضان تشكيل مي دهند با جديت در حال تهيه اين پيش نويس هستند و امروز نيز اولين جلسه در سال جديد را برگزار مي كند.
شماري از دوستداران حقوق حيوانات روز گذشته در اعتراض به بدرفتاري صاحب يك محل نگهداري حيوانات خانگي در تهران در مقابل سازمان حفاظت محيط زيست تجمع كردند و خواستار تهيه قانون حمايت از حيوانات خانگي شدند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا