چین به‌دنبال ارائه قوانین فضایی خود در سال 2020

سیناپرس: ژو داژه مدیر سی‌ان‌اس‌آ اعلام کرد که چین هم‌اکنون سیاست‌ها و قوانینی را در مدیریت پرتاب‌های فضایی داخلی، ثبت اشیا فضایی و کاهش و جلوگیری از تولید زباله‌های فضایی در طی کارگاه قانون فضا در سال 2014، تنظیم کرده‌است.

 

تیان یولانگ دبیر کل  سی‌ان‌اس‌آ افزود :«قانون ملی فضا در برنامه قانون‌گذاری ملی، ثبت شده‌ و سی‌ان‌اس‌آ در حال پیش‌نویس کردن آن است.»سیمونتا دی پیپو مدیر اداره امور فضایی سازمان ملل متحد (یو‌ان‌او‌او‌اس‌آ UNOOSA) در این‌باره گفته است: این کارگاه به همه کشورها کمک می‌کند تا ضمن پیروی از قوانین بین‌المللی فضا، استفاده بهتری از فضا داشته و امنیت آن‌ را حفظ کنند.

وی افزود این کارگاه موجب پیشرفت در کلیه زمینه‌های سیاست و قانون‌گذاری فضا، قوانین فضایی و فعالیت‌های تجاری در فضا، بهبود قانون‌گذاری ملی و ارتقا اطلاعات و ظرفیت‌های فضایی خواهد شد.

این کارگاه که توسط سی‌ان‌اس‌آ، یو‌ان‌او‌او‌اس‌آ و سازمان همکاری فضایی آسیا-اقیانوس آرام سازماندهی می‌شود، با حضور متخصصانی از بیش از 30 کشور و سازمان بین‌المللی برگزار خواهد شد. بنابراین  چین به پیشرفت‌های سریعی در زمینه اکتشافات فضایی دست یافته‌است و هم‌اکنون برای راه‌اندازی زیرساخت‌های اساسی در فضا شامل کنترل از راه دور، ارتباطات و ناوبری تلاش می‌کند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا