نشست با پاستورهای کره جنوبی، ویتنام و چین در کنفرانس آسیا پاسفیک

 دکتر مصطفی قانعی در دیدار نوروزی وزیر بهداشت با کارکنان انستیتو پاستور ایران و سازمان غذا و دارو با بیان این که افتخارات وزارت بهداشت در دهه های اخیر بیشتر جلوه کرده و وزن کلی سلامت در کشور جایگاه خوبی پیدا کرده است، گفت: این موفقیت را مدیون تلاش های وزیر بهداشت هستیم.  وی افزود: تشکیل سازمان انستیتو پاستور را مدیون ورود مرحوم مدرس هستیم و در دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری، با تشکیل پاستور کرج وضعیت پاستور متحول شد و با توجهی که در این دوره به پاستور به عنوان موسسه ای پژوهشی شد این سازمان جایگاه واقعی اش را پیدا کرد.

رییس سازمان انستیتو پاستور ایران در ادامه افزود: این توجه ، باعث رشد قابل توجه این سازمان از لحاظ پژوهشی در بین 40 دانشگاه (البته دانشگاه های تیپ یک را کنار بگذاریم) و همینطور در بین 32 پاستور کشورهای دنیا شد و نیز افزایش کیفیت و کمیت تولیدات و واگذاری امور به شرکت های دانش بنیان را نیز در پی داشت.

دکتر قانعی نوسازی نیروی انسانی با مجوز وزیر بهداشت و جذب جوانان در انجام و پیگیری امور را از دیگر اقدامات انجام شده در این سازمان برشمرد و گفت: در بخش خدمات تخصصی در 14 آزمایشگاه رفرانس که بالاترین خدمات را ارائه می دهد، از لحاظ نرم افزاری،  شتاب دوم را شروع کرده است.

رییس سازمان انستیتو پاستور از شروع واکسن روتا ویروس در سالجاری خبر داد و گفت: این واکسن را تا سال بعد به مردم هدیه خواهیم داد.

وی افزود: امسال شاهد تحویل سرم ضد مار و عقرب با جی  ان پی بالا به سازمان غذا و دارو خواهیم بود و همینطور واکسن هاری انسانی را نیز امسال تحویل می دهیم و این دستاوردی است که تمام تحقیقاتش در پاستور صورت گرفته است.

دکتر قانعی هم چنین گفت: واکسن روتا ویروس از طریق انتقال تکنولوژی انجام شده است.

رییس سازمان انستیتو پاستور ایران از ارتباطات بسیار موثر و خوب این سازمان با کشور ایتالیا خبر داد و افزود: ارتباطاتی در انتقال تکنولوژی نیز با کشورهای مراکش، الجزایر و تونس داشتیم و در همین راستا، امسال نشستی با این کشورها و همینطور فرانسه در ایران خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: نشست آسیا پاسفیک را با پاستورهای ایران، کره جنوبی، ویتنام و چین خواهیم داشت و این نشست در گشودن ارتباطات با کشور روسیه است البته تیم های ما در حال حاضر در فرانسه هستند و طی دو هفته آینده به روسیه می روند تا کار پژوهشی را با هم دیگر شروع کنیم.

دکتر قانعی از فرصت های بسیار خوبی برای اعضای هیات علمی پاستور خبر داد و اظهار امیدواری کرد این گام نیز در تاریخ پاستور به عنوان یک رشد قابل توجه باقی بماند و از حمایت دکتر هاشمی از این موسسه که قدیمی ترین موسسه پژوهشی کشور است تشکر و قدردانی کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا