کفش ورزشی هوشمندی که بندهایش را سفت می‌کند

 شرکت نایک که در زمینه طراحی و تولید البسه ورزشی شهرت جهانی دارد در تازه ترین نوآوری در این عرصه از کفشی رونمایی کرده که به طرز هوشمندانه ای خود را با پای فرد استفاده کننده هماهنگ می کند.این محصول جدید HyperAdapt ۱.۰ نام دارد و از یک ویژگی خاص برخوردار است: بسته شدن خودکار بندها. قرار است فرآیند فروش جهانی این کفشهای جدید از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود.

این شرکت همچنین اعلام کرده که چنین کفشی تجربه ای متفاوت و لذتبخش را نه تنها برای ورزشکاران حرفه ای بلکه برای افراد عادی علاقمند به ورزش ایجاد می کند زیرا نه تنها نیازی به بستن بند آن نخواهد بود بلکه کفش به طرز کاملا هوشمندانه ای خود را با پای فرد استفاده کننده هماهنگ می کند.

یکی از محققان ارشد شرکت سازنده این کفش در این خصوص می گوید: پس از آنکه پای فرد وارد کفش می شود، پاشنه با حسگری تماس پیدا می کند و در ادامه بند کفش به طور خودکار جمع می شود.

نکته جالب توجه این است که دو دکمه کوچک در کنار کفش طراحی شده که فرد استفاده کننده با فشردن آنها می تواند بندها را سفت یا شل کند و در نتیجه این امکان فراهم شده که میزان سفتی بندها نیز قابل تنظیم باشد.شرکت نایک اعلام کرده که این محصول جدید نتیجه ترکیب تازه ترین دستاوردهای مربوط به تحقیقات دیجیتالی، مکانیکی و برقی است.

به گزارش مهر، تولید این کفش سرآغاز دوران تازه ای در فرآیند طراحی و تولید کفشهای پیشرفته ورزشی است که طی آن محققان بر نگرشی نوین موسوم به «عملکرد تطبیقی» متمرکز می شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا