ردپایی جدید از وایکینگ ها در آمریکای شمالی

تا به امروز تنها نشانه حضور وایکینگ ها و تنها محل سکنای آنها در قاره آمریکا، در مناطق شمالی کانادا یافته شده است و دانشمندان پیش از این به نشانه های بیشتری در این زمینه دست پیدا نکرده بوده اند ولی به نظر می رسد که استفاده از فناوری های روز موجب کشفی جدید در این زمینه شده است.

به تازگی تصاویر برداشت شده توسط ماهواره ها، نشانه هایی را ثبت کرده است که باستان شناسان معتقدند که این نشانه ها بقایای اقامتگاه وایکینگ ها در این قاره است. این نشانه ها در بخش جنوب غربی یک جزیره کانادایی به نام Newfoundland کشف شده اند و تیمی به رهبری فردی به نام سارا اچ پارکاک  (Sarah H. Parcak)، این یافته بزرگ را صورت داده اند.

این تصویرها شامل یک محیط فضای سبز است که دارای مولفه های اقامتی وایکنیگ ها است و هنوز تنها موضوعی که از طریق این عکس ها به اثبات رسیده است، مرتبط بودن این کمپ با وایکینگ ها است. به این ترتیب به زودی کاوش های محلی و فیزیکی باستانشناسی در این منطقه اغاز خواهد شد و باستانشناسان برای یافتن مستندات واضح تری از حضور وایکینگ ها در این منطقه آغاز به فعالیت خواهند کرد.

نکته بسیار مهم این موضوع در کنار یافته به دست آمده این است که چگونه استفاده از علوم جدید می تواند موجب شود تا مواردی مانند باستان شناسی به یافته هایی دست پیدا کنند که پیش از این به هیچ عنوان تصور آنها نیز ممکن نبوده است.