سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و طب سنتی ایران برگزاری می شود

 محمدحسن عصاره با اعلام این خبر اظهار کرد: در دوره‌ گذشته طرح سلامتکده با اهداف متعالی برگزار شده بود که بسیار از آن استقبال شد. در جشنواره سوم نیز از مسؤولان مرتبط در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده این وزارتخانه در شورای ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی می‌خواهیم با قوت و جدیت تمام این موضوع را دنبال کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بحث فن‌بازار‌ها نیز ویژگی مهمی در فرآیند ارتباط دانش، صنعت و اقتصاد است که در همین راستا کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و طب سنتی ایران و البته با رویکرد دانش‌آموزی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی همچنین توضیح داد: فعالیت بسیار خوبی با پژوهشسراهای آموزش و پرورش آغاز شده است؛ از همین رو در سومین نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی ایران که ۱۵ تا ۱۷ شهریورماه امسال به همت ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی و با همکاری ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار می‌شود، یکی از برنامه‌های اساسی و محوری این رویداد، توجه به بخش دانش‌آموزی جشنواره است که زمینه‌ساز ظهور خلاقیت و توانایی بالقوه دانش‌آموزان و فرهنگ‌سازی و ترویج اقتصاد دانش‌بنیان است.

به گفته وی، بالای ۵۰۰ مورد ابتکار و اختراع در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی در رده دانش‌آموزی شناخته شده است که در این جشنواره ارائه خواهد شد.

عصاره افزود: ویژگی جشنواره و نمایشگاه سوم کشوری که توسط معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در مصلی برگزار می‌شود، حضور فعال پژوهشسراهای دانش‌آموزی خواهد بود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی بر معرفی فرصت‌های نوین کارآفرینی و اشتغالزایی، در بخش تولید و برآورده‌های صنایع کوچک، متوسط و پیشرفته در زمینه گیاهان دارویی، فرآورده‌های حاصله و ارتقای قابلیت‌های علمی با ارزش افزوده بالا تاکید کرد و گفت: این جشنواره درصدد است تا صنعت گیاهان دارویی در توسعه کشور با استفاده از روش‌های نوین و آخرین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های حاصله در زمینه گیاهان دارویی و سایر فرآورده‌های طبیعی را نشان دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا