از جادوی بیل گیتس برای کاهش انتشارات گلخانه‌ای چه خبر؟

بیل گیتس تخمین می‌زند برای اجتناب از بدترین تاثیرات تغییرات آب‌وهوایی، کشورهایی که بیشترین انتشارات کربن را دارند، باید تا سال 2050 انتشارات گازهای گلخانه‌ای را تا 80 درصد کاهش دهند. بر اساس این اعلام، دنیا باید چنین انتشاراتی را تا سال 2100 متوقف سازد و با روند موجود، چنین هدفی محقق نخواهد شد.

گیتس اعلام کرده از این موضوع متعجب است که میزان تحقیقات اندکی در این زمینه صورت گرفته است. وی سال گذشته گفت که یک میلیارد دلار از سرمایه خود را طی پنج سال آینده برای سرمایه‌گذاری در حوره انرژی پاک اختصاص خواهد داد و در حال مجاب‌کردن دولت‌ها برای افزایش سرمایه‌گذاری در این زمینه بوده است.

بیل گیتس سال گذشته گفت که یک میلیارد دلار از سرمایه خود را طی پنج سال آینده برای سرمایه‌گذاری در حوره انرژی پاک اختصاص خواهد داد و در حال مجاب‌کردن دولت‌ها برای افزایش سرمایه‌گذاری در این زمینه بوده است.

وی اعلام کرد: انتظار دارم ظرف 15 سال آینده دنیا موفقیت بزرگی را در زمینه انرژی پاک تجربه کند و این موضوع سیاره ما را نجات داده و انسان را قدرتمندتر خواهد کرد.

گیتس معتقد است انتخاب‌های پاک مانند خودروهای برقی و روشنایی ال‌ای‌دی، مصرف انرژی را به اندازه کافی برای رسیدن به اهداف موجود کاهش نمی‌دهد.

در واقع وی هیچ نوع فناوری انرژی پاک موجودی را نمی‌بیند که تا سال 2100 دنیا را قادر به حذف انتشارات دی‌اکسیدکربن سازد زیرا این فناوری ها به اندازه کافی ارزان و پایدار نیستند.

بیل گیتس شخصا در نسل بعدی فناوری انرژی هسته‌ای سرمایه گذاری می کند و این روند را بسیار امیدبخش می‌داند. وی همچنین از تلاش‌ برای ارتقای فناوری باتری پشتیبانی می‌کند به طوری که منابع پاک مانند انرژی خورشیدی و باد در مقیاس بزرگ ذخیره شوند.

وی پیشرفت در این زمینه را تضمین و اعلام کرده انتظار دارد ظرف 15 سال آینده دنیا موفقیت مهمی را در زمینه انرژی پاک تجربه کند.

 

منبع: مجمع جهانی اقتصاد

ترجمه: شه تاو ناصری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا