اسکنرهای لیزری، انقلابی در صنعت خودروهای بدون سرنشین

این شرکت از آزمایش واقعی و خیابانی خودروهای جدید بدون راننده خود تا سال 2017 خبر داده است. شرکت ولوو به طور رسمی اعلام کرده است که قصد دارد آزمایش خودروی بدون راننده خود را تحت پروژه‌ای با نام Drive Me انجام دهد.
آزمایش واقعی خودروهای بدون سرنشین، مستلزم نصب تعداد زیادی دوربین، حسگر و لیزر به همراه مجموعه‌ای از مقررات نرم‌افزاری برای آنالیز و یررسی تمام وضعیت‌های مختلف رانندگی است. حسگرهای متعدد شامل رادار، سونار، اسکنرهای لیزری و دوربین‌های اپتیکال به صورت مستمر فضای  ۳۶۰ درجه پیرامونی خودروهای مورد بحث را تحت نظر می‌گیرند. حسگرها،اسکنرهای لیزری و راداهای به کارگرفته شده در این خودروها، انقلابی را در صنعت خودروهای بدون نشین ایجاد کرده است و تکنولوژی‌های استفاده شده در این تجهیزات، باعث برتری و پیروزی در رقابت بین شرکت‌های خودروسازی در عرصه خودروهای هوشمند شده است.
اطلاعات دریافت شده توسط این حسگرها، امکان تشخیص به موقع موانع را برای ماشین فراهم نموده و در عین حال تابلوها و اعلام رانندگی مربوط به محدوده سرعت را  می‌خوانند. این سیستم‌ها به صورت متداول به یک نقشه ویژه سه بعدی با وضوح بالا، حسگر‌های GPS و سازمان کنترل ترافیک متصل هستند و وضعیت ترافیک جاده‌ها را اطلاع می‌دهد و همچنین به رانندگان بی‌توجه هشدار می‌دهد که در صورت لزوم سیستم راننده خودکار را خاموش کرده و خودشان رانندگی کنند.
در شرایط بد آب و هوایی و در شرایط نامساعد و پیش‌بینی نشده، می‌توان قابلیت هدایت خودکار خودرو را غیرفعال کرد و کنترل آن را به دست راننده سپرد و در صورتی که راننده از انجام آن ناتوان باشد، خودرو به صورت خودکار به حاشیه خیابان حرکت می‌کند و خودرو را در جای مناسبی متوقف می‌کند. نکته قابل توجه دیگر، ارتباط با مرکز کنترل ترافیک است که بسیار حائز اهمیت است.
به گفته Egil Juliussen مدیر ارشد و تحلیل‌گر فناوری خودرو در مرکز IHS Technology ، نقشه‌برداری سه بعدی با کیفیت بالا، یک گام بسیار مهم و رو به جلو برای وسایل نقلیه بدون راننده محسوب می‌شود.
 Peter Martens مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت ولوو گفت: انسان‌ها ساعات زیادی را هر روز در ترافیک صرف می‌کنند و با فناوری‌های جدید و خودروهای هوشمند و بدون راننده، می‌توانند زندگی با کیفیت‌تری را تجربه کنند و فرصت‌های جدیدی را در زندگی تجربه کنند. وی افزود: رانندگی مستقل، اساسا دید افراد به رانندگی را تغییر خواهد داد و در آینده افراد قادر خواهند بود که بین رانندگی خودمختار و رانندگی فعال یکی را انتخاب کنند. به گفته مدیر بخش تحقیق و توسعه، شرکت ولوو در حال حاضر بر روی حرکت خودرو در ترافیک تمرکز کرده است و سعی دارد زیرساخت‌های آن را توسعه دهد و تکنولوژی‌های خودرو را طوری توسعه دهد که قادر باشد علائم ترافیکی و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را تشخیص دهد و کلیه اطلاعات را برای اطمینان از امنیت خورو در جاده‌ها وارد سیستم آن کند.
وی افزود: خودروهای بدون راننده که بتوانند به طور کامل و تحت هر شرایطی ترافیک و جاده‌ای به رانندگی ادامه دهند، در سال 2025 وارد بازار فروش خواهند شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا