شیشه جلوی هوشمند برای موتورسیکلت ها + فیلم

هر از گاهی ایده ای در دنیا مطرح می شود که به قدری منطقی به نظر می رسد که عدم وجود آن در دنیای واقعی موجب تعجب مردم می شود. شیشه جلو هوشمند موتور سیکلت سامسونگ یک مثال برای چنین ایده هایی است. عملی کردن تکنولوژی یاد شده در زمینه اتوموبیل ها و کامیون ها روز به روز به واقعیت نزدیک تر می شود و این در حالی است که موتور سیکلت ها هنوز از آن بی بهره اند. با این حال به تازگی خبرهایی از ارائه این فناوری برای موتور سیکلت ها نیز به گوش می رسد.

راننده می تواند با استفاده از این فناوری به پست های الکترونیکی، تماس های تلفنی و پیامک های خود در حین حرکت پاسخ داده و حتی به نقشه خوانی بپردازد.

ایده نهفته در شیشه جلو خودرو هوشمند سامسونگ بسیار ساده است و تکنولوژی لازم برای ساخت چنین شیشه هایی نیز هم اکنون در دسترس است. مبنای اصلی این فناوری این است که می توان با یکی از تلفن های هوشمند سامسونگ و نصب نرم افزاری خاص بر روی آن اطلاعات خاصی را با استفاده از یک پروژکتور کوچک بر روی شیشه جلو موتور سیکلت تاباند.

به این ترتیب راننده می تواند با استفاده از این فناوری به پست های الکترونیکی، تماس های تلفنی و پیامک های خود در حین حرکت پاسخ داده و حتی به نقشه خوانی بپردازد. با این حال شاید تصور کنید که این دسته از فناوری ها ممکن است حواس راننده را پرت کنند اما باید به یاد داشت که بسیاری از مردم در حال حاضر در حین رانندگی به کارهایی نظیر پاسخ به تماس تلفنی، چک کردن تلفن همراه خود، استفاده از ساعت هوشمند خود و… دست می زنند که به کار گیری این سیستم ها می تواند به عنوان راه حلی مناسب برای کاهش احتمال بروز تصادف در اثر موارد یاد شده باشد.

اخیرا ایده ای مشابه در این باره مطرح شده بود که کلاه ایمنی موتور سواران را به صفحه نمایشی تبدیل می کرد که می توانستند با استفاده از آن اعلانات ضروری خود را ببینند. اما به کار گیری این سیستم جدید سامسونگ به نظر بهتر می رسد زیرا راننده می تواند تصمیم بگیرد که چه زمانی به شیشه موتور خود چشم دوخته و اعلانات را بررسی کند.

با این حال این فناوری هنوز در حد یک طرح مفهومی است و تولید انبوه و ورود آن به بازار مدت زمان زیادی طول خواهد کشید. در ادامه می توانید یک گزارش ویدیویی درباره این طرح مفهومی را مشاهده کنید.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا