مصرف چربی های اشباع نشده خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

در این مطالعه افرادی با زمینه پیش دیابت مورد بررسی قرار گرفتند. پیش دیابت به حالتی گفته می شود که در آن سطح گلوکز خون بالاتر از حد نرمال است؛ ولی به اندازه ای نمی رسد که دیابت نوع 2 تشخیص داده شود. رژیم غذایی این افراد بسیار تعیین کننده است و می تواند بیماری را به طور کامل درمان کند یا به دیابت نوع 2 تبدیل شود.
مطالعه انجام شده توسط محققان کالج سلطنتی لندن نشان می دهد چربی های اشباع نشده که بیشتر در روغن های گیاهی و آجیل وجود دارد، برای افراد پیش دیابت مفید است و احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. محققان به این بیماران توصیه می کنند که ماهی را جایگزین گوشت قرمز کنند و کمتر از پنیرهای چرب استفاده کنند.
این مطالعه نشان می دهد بهتر است 12 درصد از کل کالری مصرفی در روز در افراد مبتلا به پیش دیابت و دیابت، چربی های اشباع نشده باشد.
دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین بوجود می ‏آید. انسولین ماده ‏ای است که توسط لوزالمعده تولید می شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم ترین منبع انرژی بدن است. 
بنیاد بین المللی دیابت پیش بینی می کند که تا سال 2040 میلادی، از هر 10 فرد بالغ، یک نفر به دیابت مبتلا خواهد بود و تعداد مبتلایان از 415 میلیون نفر در سال 2015 به 642 میلیون نفر می رسد؛ همچنین هزینه مراقبت های بهداشتی 673 میلیارد دلاری در سال 2015، به 802 میلیارد دلار خواهد رسید.به گزارش ایرنا، نتایج این تحقیقات در نشریه PLOS ONE منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا