آمریکا ماهواره پیشرفته نظامی خود را از دست داد

رسانه های روسی از جمله روزنامه راسیسکایا گازتا و خبرگزاری ایتارتاس بدون ذکر نام این ماهواره نوشتند: ماهواره نظامی آمریکایی به نیروی هوایی این کشور تعلق داشت و به سفارش پنتاگون در کارخانه «لاکهید مارتین» ساخته شده بود و در پیش بینی های هواشناسی با کاربرد در عملیات نظامی به کار می رفته است. 
این ماهواره نظامی با میانگین عمر مفید حدود 10 سال در ماه آوریل سال 2014 به فضا پرتاب شده بود که در ماه فوریه گذشته ارتباط با آن قطع شد. 
به نوشته روزنامه راسیسکایا گازتا، «اندی روک» سخنگوی مرکز فرماندهی فضایی نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده است که کارشناسان پایگاه هوایی شریور در کلرادو اسپرینگز (در ایالت کلرادو) تلاش های خود را برای برقراری ارتباط با ماهواره نظامی از دست رفته متوقف کرده اند. 
این روزنامه به نقل از هفته نامه آمریکایی «اسپیس نیوز» افزود: وزارت دفاع آمریکا دو ماهواره نظامی ویژه پیش بینی هواشناسیدر مدار زمین داشت که با از دست رفتن یکی از آنها، فقط یک ماهواره مانده که آن هم به اندازه ماهواره از دست رفته پیشرفته نیست و از امکانات فنی محدودتری نسبت به آن برخوردار است. 
«جان هایتن» فرمانده مرکز فضایی نیروی هوایی آمریکا دستور تحقیق پیرامون از دست رفتن این ماهواره پیشرفته و علل بروز این حادثه داده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا