تماشای اقیانوس از درگاه مجازی

در حقیقت این پارک، آکواریومی از جانداران اقیانوسی به ویژه پستانداران دریایی است. اقیانوس پارک هنگ کنگ  در دهم ژانویه سال 1977 میلادی بنیانگذاری شده و به مرور زمان  توسعه پیدا کرده است. در حال حاضر این آکواریوم دارای نزدیک به هفتاد بخش از جاذبه های دریائی است. این پارک موفق شده تا عنوان های هفتمین رتبه در جمع محبوب ترین پارک های جهان و سی و سومین رتبه از نظر داشتن بیشترین بازدیدکننده در جاذبه های گردشگری جهان را از سازمان معتبر فوربس دریافت کند.

 اقیانوس پارک هنگ کنگ دارای یازده نمایشگاه زیستگاه جانوران بوده که مطرح ترین آنها  زیستگاه پاندای غول پیکر، آکواریم ماهی های ژله ای و ماهی های خاویاری چینی هستند.آکواریوم بزرگ این پارک در چهار طبقه طراحی شده که با توجه به حجم بسیار بالای خود بیش از دو هزار ماهی را در خود جای داده و به نمایش گذاشته است. قابل ذکر است که بخش تحقیقات تخصصی این اقیانوس پارک موفق شد تا به عنوان نخستین موسسه در جهان، به طور مصنوعی گونه ای از دلفین های اقیانوسی با نام  باتلنوز را باردار کرده و تعداد گونه ماهی های طلایی را افزایش دهد.

این اقیانوس پارک دارای یازده نمایشگاه زیستگاه جانوران بوده که مطرح ترین آنها  زیستگاه پاندای غول پیکر، آکواریم ماهی های ژله ای و ماهی های خاویاری چینی هستند.

 آکواریوم بزرگ این پارک در چهار طبقه طراحی شده که با توجه به حجم بسیار بالای خود بیش از دو هزار ماهی را در خود جای داده و به نمایش گذاشته است.

این پارک تفریحی دارای بخشی به عنوان رصد خانه است تا علاقمندان به آسمان و ستاره و ستاره شناسی وبتوانند به تماشای آسمان پرداخته و به مطالعات نجوم مشغول شوند. از دیگر امکانات این پارک، وجود آزمایشگاه های بسیار پیشرفته، بخش و سیستم آموزشی و پژوهشی جداگانه و سازمانی ویژه برای رسیدگی به تحقیقات تخصصی درباره دلفین ها و نهنگ ها است.

قابل ذکر است که بخش تحقیقات تخصصی این اقیانوس پارک موفق شد تا به عنوان نخستین موسسه در جهان، به طور مصنوعی گونه ای از دلفین های اقیانوسی با نام  باتلنوز را باردار کرده و تعداد گونه ماهی های طلایی را افزایش دهد.

اقیانوس پارک با مساحتی نزدیک به870  هزار متر مربع به وسیله کوهی بزرگی به دو بخش پرتگاه و اسکله تقسیم شده که در واقع یکی بخش قله کوه و دیگری دشت محسوب می شود و البته هر دو بخش در نوع خود بسیار زیبا و دیدنی هستند.

با توجه به وسعت بسیار بالای این پارک، امکانات حمل و نقلی نقش بسیار مهمی را در جذب بازدید کننده ایفا می کند. در این پارک نزدیک به 1.5 کیلومتر از مسیر  به وسیله تراموای برقی کابل کشی شده است تا دسترسی به بسیاری از نقاط این پارک برای گردشگران و بازدیدکنندگان آسان شود. علاوه بر آن، این پارک دارای اتوبوس های شاتل و راه آهن اقیانوس اکسپرس بوده که امکان بازدید در برخی نقاط مشخص را مهیا می سازد.

بخش قله کوه مانند این پارک دارای تعداد زیادی تپه است که به عنوان دومین پله بزرگ رو باز جهان شناخته شده  و بازدید کنندگان می توانند در مسیر گردش خود ازآن  استفاده کنند. گذر از این پله ها هیجانی کم نظیر و احساسی شگفت آور را در محیطی غیر معمول برای بازدیدکننده به وجود می آورد.

اقیانوس پارک هنگ کنگ از نوزده وسیله تفریحی برخوردار بوده که دو نمونه آن ترن های هوایی در بخش اسکله مانند پارک است که تجربه ای به یادماندنی و هیجان انگیز را ایجاد خواهد کرد.

 گفتنی است زمین لازم برای اجرای طرح ساخت این اقیانوس پارک  به صورت رایگان از سوی فرماندار هنگ کنگ در اختیار مسئولان قرار گرفت و هزینه ساخت آن که نزدیک به 150 میلیون دلار هنگ کنگ شده بود، توسط باشگاه اسب سواری ژوکی تامین شد. این باشگاه اسب سواری برای پیشرفت امکانات تفریحی این پارک بین سال های 1982 تا  1984میلادی،240  میلیون دلار هنگ کنگ اهدا کرد. این پارک در اول جولای سال 1987  میلادی به عنوان یک شرکت تابعه جزعی از باشگاه اسب سواری ژوکی شد و دیگر بار این شرکت برای ادامه پیشرفت پارک به اقیانوس پارک، 200 میلیون دلار هنگ کنگ کمک کرد. البته امر توسعه بخش این پارک به طور مستمر ادامه داشته تا در ماه مارس سال 2005 آخرین تغییرات لازم در آن صورت گرفت. این طرح پیشرفت پارک با هدف احیای ویژگی های قدیمی در اقیانوس پارک ، توسعه مناطق جدید و مهم و نیز دو برابر کردن جاذبه های گردشگری انجام شد.

در بازدید از بخش اسکله مانند پارک، گردشگران می توانند، سرمای قطب های شمال و جنوب و یا سفر به جنگل های باران استوایی را تجربه کنند. بخش های هیجانی و تفریحی پارک همانند ترن های هوایی، بخش های شگفت انگیز کوه و نیز بخش ویژه تفریحی کودکان و نوجوانان با نام جهان کودکاز دیگر امکانات جانبی این مجموعه محسوب می شوند.

گردش مجازی در اقیانوس پارک هنگ کنگ

برای گردش مجازی در این پارک و دریافت اطلاعات تکمیلی درباره این پارک کافیست تا آدرس http://www.oceanpark.com.hk/html/en/homeHYPERLINK “http://www.oceanpark.com.hk/html/en/home/”/  را در مرورگر اینترنتی وارد کرده تا به صورت مستقیم به صفحه انگلیسی زبان این پارک منتقل شد.

صفحه اصلی این وب سایت شامل یک منوی بالایی با 5 گزینه بوده که به ترتیب شامل موارد زیر است:

  1. تجربه پارک: این بخش از چهار زیر شاخه تشکیل شده که عبارت اند از:
  • جازبه ها و نمایش ها:  در این بخش می توان از معرفی مختصر امکانات موجود در پارک بهره مند شد.
  • غذا خوری و خرید: امکانات فروشگاهی و مراکز غذایی این پارک در این بخش معرفی می شود.
  • تجربه ای سگانه: در این بخش از سایت می توان به موارد منحصر به فرد موجود در این اقیانوس پارک دست پیدا کرد.
  • نگاه به آینده:  در این بخش از پارک نیز اطلاعات جالبی درباره برنامه ریزی بلند مدت پارک و اهداف ویژه آن ارائه می شود.
  1. برنامه ریزی بازدید: این بخش دارای شش گزینه است:
  • بررسی کلی:  در این بخش اطلاعات اولیه درباره نحوه بازدید از این پارک ارائه می شود.
  • مسیر دسترسی : در این بخش اطلاعات موقعیتی پارک و مسیرهای دسترسی معرفی می شوند.
  • نقشه پارک: در این بخش م توانید از نقشه کامل پارک استفاده نمایید.
  • تقویم و برنامه: در تقویم این سایت می توانید برنامه ریزی روزهای ویژه پارک را مشاهده نمایید.
  • خدمات مهمانان: در این بخش خدمات ویژه پارک برای بازدیدکنندگان و گردشگران ارائه می شود.
  • اطلاعات مفید: با مراجعه به این صفحه می توان از سایر موارد ذکر شده مانند قوانین و مقررات واطلاع پیدا کرد.
  1. آموزش و تفریح:  این بخش از منو به صورت کامل به موارد آموزشی این سایت و مجموعه اشاره دارد که بر اساس رده های مختلف سنی تقسیم بندی شده اند.
  2. کارت سالانه پارک اقیانوس هنگ کنگ: این پارک کارت عضویت یک ساله را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کرده است که می تواند شامل موارد مناسبی مانند بهره گیری رایگان از برخی از امکانات و دریافت تخفیف در سایر موارد است و البته برای موارد ویژه نیز دارندگان این نوع  کارت عضویت در اولویت قر ر دارند.
  3. خرید بلیط:  در این بخش می توان با در دست داشتن کارت اعتباری بین المملی نسبت به خرید بلیط اقدام کرد و از قیمت انواع بلیط و خدمات هر کدام مطلع شد. از جمله نکات جالب این بخش امکان خرید بلیط گروهی برای خانواده ها و گروه های چند نفره است که از نظر مالی برای بازدیدکنندگان مقرون به صرفه است.

ترجمه و گرداوری گزارش : فاطمه کردی / احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا