تاثیر آلودگی هوا بر افسردگی و بیش فعالی کودکان

این مطالعه با بررسی نمونه خون جفت 462 مادر و کودک و بررسی تغییرات خون همان کودکان تا 11 سالگی، نشان می دهد، قرار گرفتن مادران باردار در معرض هیدروکربن های چندحلقه ای معطر سبب بروز اختلال بیش فعالی، علایم اضطراب، اختلال افسردگی و عدم تمرکز کودکان می شود. هیدروکربن های چند حلقه ای معطر در دود حاصل از وسایل نقلیه موتوری، دود سیگار، دود حاصل از احتراق نفت و زغال سنگ وجود دارد.
این مطالعات نشان می دهد قرار گرفتن مادران در معرض این آلاینده ها، ارتباط مستقیمی با الگوی های رفتاری کودکان دارد و هرقدر مادران بیشتر در معرض این آلاینده ها قرار گیرند، اختلالات رفتاری کودکان بیشتر است. همچنین احتمال زیادی وجود دارد که این کودکان در دوران نوجوانی در فعالیت های پرخطر شرکت کنند. کاهش عملکرد حافظه و مهارت های شناختی ضعیف، از دیگر اثرات آلودگی هوا بر کودکان است.
محققان احتمال می دهند ارتباط آلودگی هوا در دوران بارداری با مهارت های اجتماعی ضعیف در کودکان به دلیل آسیب به مدارهای عصبی کنترل کننده احساسات در کودکان باشد.
به گزارش ایرنا، کارشناسان به زنان باردار توصیه می کنند در دوران بارداری کمتر از منزل خارج شوند و در صورت امکان به خارج از شهر نقل مکان کنند.نتایج این تحقیقات در نشریه Child Psychology منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا