ضرورت توجه به دیپلماسی علمی در کنار دیپلماسی سیاسی

سرپرست دانشگاه زابل با اشاره به برگزاری سمیناربین المللی گوهرشناسی و گوهرتراشی در دانشگاه زابل گفت: برگزاری این گونه سمینارهای بین المللی اقدام ارزنده‌ای برای افزایش ارتباطات علمی و ارائه راهکارهای لازم به منظور استفاده بهتر و عملیاتی نمودن راهکارها و همچنین تجاری سازی علم است.

به گزارش ایسنا ، دکتر بهلولی با بیان این مطلب ادامه داد: امنیت ایران و افغانستان در هم تنیده شده و اگر سطح ارتباطات علمی افزایش یابد، بر بهبود این امنیت نیز تأثیرگذار خواهد شد.

وی بابیان اینکه سیاستی که در بحث ارتباطات مورد تأکید است، دیپلماسی علمی و ارتباط علمی می باشد، گفت: برای تحقق این امر هر دانشگاه می تواند برای ارتباط برقرار کردن با دانشگاه دیگر در کشور همسایه، دفتر همکاری داشته باشد.

وی افزود: دیپلماسی علمی می تواند در کنار دیپلماسی سیاسی قرار گیرد چون در جاهایی که امکان به بن بست رسیدن دیپلماسی سیاسی وجود دارد دیپلماسی علمی می تواند به کمک آن بیاید.

سرپرست دانشگاه زابل ادامه داد: دربحث دیپلماسی علمی دانشگاه زابل مقام دوم را دارا است و این مزیت می تواند برای کشورهمسایه ایران (افغانستان) یک فرصت باشد.

دکتربهلولی بااشاره به تمدن غنی شهرسوخته و منطقه سیستان و برخی از مشترکات بین کشور ایران و افغانستان ایجاد پژوهشکده فرهنگ و تمدن را اقدامی تأثیر گذار در بحث دیپلماسی علمی خواند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا