پرندگان قطبی قابلیت تشخیص انسان ها از یکدیگر را دارند

تیمی پژوهشی از کشور کره جنوبی در قطب جنوب با ارزیابی رفتارهای این پرندگان که با نام علمی قاپو های قهوه ای شناخته می شوند ، اعلام کردند که پرنده مورد نظر قادر به شناسایی انسان ها و افراد متفاوت بوده و کسانی را که پیش از این ملاقات کرده اند و احساس قرابت بیشتری با آن ها دارند را کاملا از افراد دیگر تشخیص می دهند.

این تحقیقات با استناد به انتشار ویدیویی که در ادامه مشاهده خواهید کرد اعلام می کندد که این پرنده مستعد به سادگی انسان ها را از یکدیگر متمایز کرده  و رفتاری تهاجمی نسبت به غریبه ها خواهند داشت که این واکنش ها  از سر و صدا تا حمله درجه بندی خواهد شد .

در این ویدئو دو مرد همزمان به سمت این پرندگان حرکت میکنند و آن ها با تشخیص فرد مزاحم به طرف آن مرد پرواز کرده و در مقابل خطر احتمالی او واکنش نشان می دهند.

جوان لی ، پژوهشگر ارشد این پروژه ، در مصاحبه ای مطبوعاتی  در این خصوص اظهار داشت که همزیستی این پرنده و زیستگاه های مشترک با انسان ها در رفتار این گونه خاص از پرندگان نقشی پر رنگ داشته و عامل اصلی این گونه رفتار های تبعیض آمیز نزد این جانور است که توانایی شناختی این پرنده را از دیگر پرندگان بیش از پیش متمایز می کند .

منبع : Discovery