این کارخانه، انسانها را جایگزین ربات‌ها می‌کند

ربات‌ها نمی‌توانند با تغییرات سریع کنار بیایند و خود را با توقعات این کارخانه خودروسازی لوکس سازگار کنند. این در حالی است که انعطاف‌پذیری و مهارت کارکنان انسانی مورد نیاز است و مارکوس شافر، مدیر بخش تولید این کارخانه، گفت: ما در حال فاصله گرفتن از تلاش برای به حداکثر رساندن فرآیند خودکارشدن هستیم و انسان‌ها دوباره نقش بزرگی را در فرآیندهای صنعتی ایفا خواهند کرد.

این تغییر در حال رخداد است زیرا بسیاری از تولیدکنندگان خودرو به دنبال شخصی‌سازی محصولات و بنابراین ارائه انتخاب‌های بیشتر به مصرف‌کنندگان است. به طور مثال سدان مرسدس بنز کلاس S انتخاب‌های متعددی از بدنه فیبر کربنی ارائه می دهد و به گفته شافر، رباتها نمی‌توانند با شخصی‌شدن و بسیاری از تغییرات موجود کنار بیایند.

شخصی‌سازی خودروها برای ربات‌ها دشوار است زیرا آن‌ها برای سازگارشدن برنامه‌ریزی نشده‌اند. این تغییرات برای ماشین‌ها بیش از حد پیچیده است و باید ربات‌ها را بازبرنامه‌ریزی کرد و الگوهای مونتاژ را نیز با روند موجود سازگار کرد.

نمودار ارائه شده در این گزارش نشان می‌دهد چگونه مرسدس بنز به دنبال بسط دادن انتخاب های خود از 15 انتخاب در سال 2000 تا بیش از 35 انتخاب در سال 2015 بود.

صنعت خودروسازی بزرگترین کاربر ربات‌های صنعتی است و بنا بر اعلام فدراسیون بین‌المللی رباتیک، انتظار می رود تقریبا 1.3 میلیون ربات صنعتی تا سال 2018 مورد استفاده قرار گیرند و این که صنعت اتومبیل سازی عملکرد خود در استفاده از ربات‌ها را حفظ کند.

در این میان، شرکت مرسدس بنز کاملا عاری از ربات نخواهد بود و از ربات‌های کوچکتر و انعطاف‌پذیرتر به همراه انسان‌ها بهره خواهد برد.

این شرکت انسان‌ها را به ماشین‌های کوچکی مجهز خواهد کرد و به دنبال جداکردن ماشین‌ها از انسان‌ها نیست.

 

منبع: مجمع جهانی اقتصاد

ترجمه: شه تاو ناصری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا