تشکیل کمیسیون تخصصی آب در دفتر برنامه‌ریزی وزارت علوم

دکتر سید محمود کاشفی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در طول سال‌های گذشته در زمینه آب، در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد توجه خاصی نشده بود، اظهار کرد: اما در سال‌های اخیر با توجه به مسائل کم‌آبی به این رشته توجه بیشتری شده است.

وی ادامه داد: در سطح کارشناسی رشته‌های آب تخصصی‌تر و در سطح کارشناسی‌ارشد نیز پیشنهاداتی در جهت تخصصی‌تر شدن رشته‌ها به وزارت‌خانه داده شده است؛ حتی گامی نیز فراتر از این اقدامات برداشته شد که درخواست تشکیل کمیسیون آب در شورای برنامه‌ریزی وزارت‌خانه است، این اقدام خود اهمیت رشته آب را دوچندان می‌کند.

عضو هیئت‌علمی دانشکده آب دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: در حال حاضر بخشی از رشته آب زیر‌مجموعه کمیسیون کشاورزی و بخش دیگر آن، زیر مجموعه کمیسیون ساختمان و مهندسی است، به نظر می‌رسد که اگر کمسیون جداگانه‌ای برای آب تشکیل شود در سال‌های آتی در بخش آموزش توجه بسیار بیشتری به آب خواهد شد.

کاشفی‌پور با تأکید بر لزوم تخصصی‌تر شدن آموزش در سطح کارشناسی و کارشناسی‌ارشد، گفت: در دکتری شاخه‌های تخصصی باید کمتر شوند؛ پیشنهاد دادیم که متولی آب مشخص و توجه بیشتری به آن شود چراکه در حال حاضر، توجه بسیار کمی به مسئله آب به‌ویژه در کمیسیون مهندسی می‌شود.

وی با بیان این‌که در کشور در بخش کشاورزی یا شرب و صنعت، مصرف آب بسیار بیشتر از دیگر کشورهای جهان است، اظهار کرد: باید آب را واقعاً درست مصرف کنیم و حفظ و پاکیزگی محیط‌زیست و آب را فراموش نکنیم چراکه در حال حاضر عدم کیفیت آب رودخانه‌هایی مانند کارون می‌تواند در بخش‌های مختلف مشکل‌زا باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا