ضدعفونی کردن ابزارهای بیمارستانی با انرژی خورشید

محققان همواره در پی یافتن روش هایی برای کاهش هزینه و افزایش بهره وری در استریل کردن لوازم و به طور کلی تجهیزات پزشکی در بیمارستانها و اتاق های جراحی هستند. پژوهشگران در دانشگاه رایس با مجهز کردن کانتینر های حمل ونقل با قابلیت جابجایی فراوان که توان جذب انرژی خورشیدی را خواهند داشت ، راهکاری جدید در این خصوص ارائه کرده اند . ماریا اوشمن مهندس و طراح در دانشگاه رایس در این خصوص اعلام کرد :میزان گسترش عفونت در جراحی همواره بیشتر از تصور پزشکان بوده و کنترل آن یک چالش بزرگ خواهد بود که در مناطق روستایی و در حال توسعه نمود بیشتری پیدا خواهد کرد .

جعبه ای بیست فوتی فولادی که شامل چهار دریچه آماده سازی ، ضد عفونی کننده ، خشک کننده و ذخیره سازی است که همگی توسط نیم دیواره هایی از یکدیگر جدا می شوند . این سیستم که توسط دریچه های خورشیدی بر روی سقف تجهیز شده اند ، به وسیله مخازنی 55 گالنی روی زمین و 50 گالنی روی سقف حمایت می شوند که دستگاه ضد عفونی کننده با صفحه هفتصد و پنجاه واتی طراحی شده و ظیفه استریل کردن ابزار را به عهده خواهد داشت .

وی هم چنین با اشاره به طراحی سیستم هایی از این دست که در گذشته به وسیله  آب و دیگر منابع انرژی ، وظیفه استریل کردن را در مراکز پزشکی به عهده داشته اند ، ابراز امیدواری کرد که طراحی این جعبه بزرگ با دریافت سطح مناسبی از انرژی بهترین راه مدیریت این فرآیند خواهد بود .

جعبه ای بیست فوتی فولادی که شامل چهار دریچه آماده سازی ، ضد عفونی کننده ، خشک کننده و ذخیره سازی است که همگی توسط نیم دیواره هایی از یکدیگر جدا می شوند . این سیستم که توسط دریچه های خورشیدی بر روی سقف تجهیز شده اند ، به وسیله مخازنی 55 گالنی روی زمین و 50 گالنی روی سقف حمایت می شوند که دستگاه ضد عفونی کننده با صفحه هفتصد و پنجاه واتی طراحی شده و ظیفه استریل کردن ابزار را به عهده خواهد داشت . آزمایش های انجام شده روی این سیستم  در فاصله زمانی ما بین ماه  می تا آگوست سال گذشته  حاکی از کاهش چشمگیر آلودگی تجهیزات و استریل کامل آن ها است .

در پایان داگلاس شولر استاد رشته کسب و کارو سیاست های کلی دانشگاه رایس  در این رابطه اظهار داشت که ما بیش از پیش از این طرح که به وسیله منابع آبی و خورشیدی عمل می کند ، استقبال می کنیم چراکه استفاده از این فناوری  باعث کاهش خطاهای انسانی و افزایش عملکرد توسط انرژی محیطی خواهد بود . پیش بینی می شود که مجموعه طراحی شده در سال 2017 میلادی به جمهوری مالاوی واقع در شرق آفریقا ارسال شده و در پایتخت آن لیلونگوه راه اندازی شود.

شرح کامل این مطالعات و نتایج به دست آمده از آن  در آخرین شماره  مجله PLOS ONE  منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا