مشاور وزیر علوم: ستادهای توسعه فناوری در جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی تشکیل می شوند

به گزارش روابط عمومی استانداری، فتح الله امی در جلسه ستاد توسعه فناوری اطلاعات و میکروالکترونیک (فام) استان در دانشکده هنرهای چند رسانه ای دانشگاه هنراسلامی تبریز، هدف از تشکیل ستادهای فناوری های نوین را حرکت از اقتصاد تک محصولی به سمت اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: شرکت های دانش بنیانی که ایده محور باشند به عنوان سربازان این ستادها انجام وظیفه می کنند و دستگاه های دولتی باید به عنوان چتر حمایتی آنها عمل کنند.

وی با اشاره به تشکیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با پیشنهاد رهبر معظم انقلاب، گفت: پارک های علم و فناوری به عنوان دیده بان علمی هستند و باید افق ها را رصد و به دنبال محصولات جدید و عرضه آن باشند.

امی با تاکید بر این که ستادهای فناوری باید بر اساس توانمندی استان ها تشکیل شوند، اعلام کرد: فن بازار منطقه ای محلی است که شرکت های دانش بنیان می توانند محصولات خود را در آن عرضه کرده و مقدمات تجاری سازی آن را فراهم آورند که ایجاد آن برای تجاری سازی محصولات دانش بنیان الزامی است. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی هم از تشکیل هشت ستاد توسعه فناوری در استان خبر داد و با بیان اینکه منطقه ویژه علم و فناوری به منظور توسعه فناوری های نوین تاسیس شده است، گفت: با تشکیل ستادهای توسعه فناوری اهداف شکل گیری این منطقه محقق می شود.

محمدتقی پاکزاد با اشاره به اینکه 400 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های استان بدون چشمداشت مادی در این ستادها فعالیت دارند، افزود: آذربایجان شرقی در ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری الگوی سایر استان هاست.

وی با بیان این که در حوزه فناوری شروع خوبی داشتیم، افزود: برای رسیدن به اهداف باید ضمن احصای وضعیت موجود، برنامه مدونی تهیه و در کنار آرمان گرایی و داشتن هدف برای آینده، واقع گرا نیز باشیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش صنعت هنرهای دیجیتال توسط دانشگاه هنر در هفته گذشته، اظهارکرد: این همایش حرکت بسیار خوبی بود که در سطح استان اتفاق افتاد ولی متاسفانه شاهد حضور کم رنگ افراد صاحب نظر در آن بودیم که باید علت آن آسیب شناسی شود.

پاکزاد همچنین بر اطلاع رسانی مطلوب در جهت اهداف ستاد توسعه فناوری اطلاعات و تعریف راهکارهایی برای به نتیجه رسیدن چنین همایش هایی تاکید کرد.

استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و 724هزار و 620 نفر جمعیت، یکی از استان های پرجمعیت شمال غربی ایران بوده و کلان شهر تبریز طبق سرشماری سال 90، یک میلیون و 695 هزار و 94 نفر جمعیت دارد. 
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا