آمادگی دانشگاه علامه برای برگزاری دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های خارجی

دکتر حسین سلیمی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه در تفاهم نامه‌های دانشگاه علامه طباطبایی برگزاری دوره های مشترک کوتاه مدت و دوره‌های مشترک رسمی و آموزشی در دستور کار است، افزود: البته در حال حاضر دوره‌های کوتاه مدت در حال برگزاری است. برای مثال از کشورهای اسپانیا، روسیه و فرانسه گروه‌هایی به ایران آمده و آموزش زبان فارسی دیده‌اند همچنین دانشجویانی از دانشگاه علامه به این کشورها اعزام شده و دوره آموزشی زبان را گذرانده‌اند اما برگزاری دوره‌های رسمی احتیاج به مقدماتی مانند اخذ مجوزهای لازم و… دارد.

وی با اشاره به اقدامات وزارت علوم در زمینه افزایش تعاملات بین‌المللی گفت: وزارت علوم در حال تصویب آیین نامه‌ای است که طبق آن به دانشگاه‌ها اجازه داده می‌شود بتوانند دوره های مشترک برگزار کنند. البته این آیین‌نامه هنوز ابلاغ نشده است اما اگر این شرایط فراهم شود دانشگاه علامه آمادگی دارد در حداقل 10 تا 12 رشته دوره‌ مشترک برگزار کند.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: این رشته‌ها شامل زبان‌های خارجی دوره های تربیت بدنی، برخی تخصص‌های رشته مدیریت، برخی تخصص‌های رشته علوم رایانه و… می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا