خطرات رژیم غذایی مبتنی بر گیاهخواری مطلق

در همین ارتباط دانشمندان عدم تغذیه مناسب از غذاهای فراوری شده ، غلات سبوس دار ، سبزیجات و میوه ها را در رژیم این افراد خطرناک توصیف کرده و اظهار داشتند برنامه غذایی گیاهخواران باید با در نظر گرقتن تمامی جوانب و به درستی انتخاب شود چرا که در غیر این صورت عدم تغذیه کافی باعث بروز اختلالاتی فراوان در بدن شخص خواهد بود .

پژوهشگران مصرف موادی که شامل ویتامین ب 12 ، آهن ، فریتین ، کلسیم و ویتامین D  است را برای جلوگیری از برخی از بیماری ها همانند کم خونی ، اختلالات عصبی و مشکلات استخوانی توصیه می کنند. این مواد غذائی عموما در رژیم های غذائی مبتنی بر گیاه خواری مطلق وجود ندارد . محققان کلینیک مایو در آریزونا در این رابطه اضافه کردند که کمبود مواد مغذی به دلیل عدم استفاده آن ها از مشتقات حیوانی باید برنامه ریزی شده باشد و در عین حال آموزش این افراد در خصوص مصرف پروتئین ها و یا اسید های آمینه که به معضل اصلی در رژیم گیاهخواران است ،بیش از پیش صورت بگیرد .

در پایان باید اضافه کرد که طبق بررسی های صورت گرفته  و افزایش روز افزون رژیم های گیاهخواری و علاقه مندان به این حوزه ، مصرف اسید های چرب امگا 3 و ویتامین ب12در کنار کلسیم و ویتامین D  را دراولویت قرار داده تا بدن خود را در مقابل  آسیب های جدی محافظت  کنند .

منبع : Healthsite