کارگروه های حفاظت از جنگل های زاگرس تشکیل شود

به گزارش ایرنا، مهراد فتحی در دومین کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس افزود:جنگل های زاگرس هنوز زنده است اما برای ثابت نگه داشتن این وضعیت وقت زیادی نداریم بنابراین باید از توان ملی و بین المللی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید وضعیت جنگل های زاگرس آسیب شناسی شود اظهار کرد: این یک مساله فرابخشی است و تمام سازمان ها و نهادهای مرتبط باید در کنار هم قرار گیرند تا نتیجه مطلوبی به دست آید، همچنین دستگاه های قانونگذار نیز باید در قوانین موجود مربوط به جنگل ها بازنگری کنند.

فتحی گفت: زاگرس مظلوم واقع شده است در حالی که حیات درصد زیادی از کشور به حیات آن وابسته است، بنابراین باید همه اقشار مردم و مسوولان در کنار هم به فکر حفظ این اکوسیستم جنگلی باشند.

وی افزود: امروزه ریزگرد یکی از مسایل مهم زیست محیطی در کشور است که اگر وضعیت جنگل های زاگرس مانند گذشته بود قطعا شرایط مردم تحت تاثیر این پدیده تا حدودی بهتر از امروز بود زیرا مانند فیلتر عمل می کرد.

فتحی ادامه داد: سوزندان درختان برای تهیه زغال و چرای بی رویه دام برخی عواملی است که موجب تخریب زیاد جنگل های زاگرس شده است در حالی که این یک مساله ملی است و باید با جدیت دنبال شود.

دومین کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس امروز – پنج شنبه – در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا