اجرای آیین نامه های حوزوی و ادبی بنیاد ملی نخبگان درسال 95

 قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: آیین نامه ها و شیوه نامه های جدیدی برای نخبگان حوزوی، ادبی و قرآنی در سال گذشته نوشته وتدوین شده است که درسال جاری درنظرداریم این آیین نامه ها اجرایی و افراد نخبه در این گروه ها ازحمایت های درنظرگرفته شده بنیاد بهره مند شوند.

دکترسعید سهراب پور درگفت وگو با ایرنا افزود: متاسفانه درگذشته آیین نامه ای مبنی بر نخبگان ادبی و حوزوی وجود نداشته و درسال گذشته آیین نامه های مربوط به آن تدوین و نهایی شد،علاوه برآن تغییراتی برروی آیین نامه نخبگان قرآنی درسال گذشته اعمال شد.
وی بیان کرد: با توجه به تدوین آیین نامه های جدید اما هیچکدام ازآیین نامه های فوق درسال گذشته اجرایی نشد، امسال اجرای این آیین نامه ها وانتخاب افراد نخبه دراین گروه از مهمترین برنامه های بنیاد است.
سهراب پور با اشاره به اینکه افراد نخبه در گروه نخبگان قرآنی باید افرادی باشند که درمسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن مجید مقام کسب کرده باشند، در زمینه قرآن فعالیت های علمی اعم از انتشار کتاب، مقاله داشته باشند گفت: افراد براساس مواردی که درشیوه نامه ها اعلام شده امتیاز کسب کرده و با دریافت حد نصاب امتیاز از مزایای نخبگان در گروه های خود بهره مند می شوند.
وی افزود:استفاده ازمعافیت نظام وظیفه و استفاده از تسهیلات مسکن از جمله حمایت های درنظرگرفته شده در بنیاد ملی نخبگان برای افراد نخبه در گروه های مختلف است. 
وی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان علاوه برشناسایی و ارایه حمایت های لازم به جامعه نخبه، اجرای طرح شهاب را در مقطع دبستان برای شناسایی افراد نخبه از سنین کودکی آغازکرده است یادآورشد: توسعه طرح شهاب درسال جاری نیزیکی دیگر از برنامه های بنیاد ملی نخبگان است ، اکنون طرح شهاب دربرخی مدارس خاص آموزش و پرورش و درمقیاس کوچک آغاز شده که در نظرداریم این طرح گسترش یافته و در تمام مدارس کشور فراگیرشود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا