گزارش تصویری از نسل آینده کفش ها

کمپانی نایک از اولین کفش خود با قابلیت جدید و ویژه بسته شدن خودکار بر روی پا پرده برداری کرد. بنابر گزارش ها این کفش که HyperAdapt 1.0  نام گرفته است در ابتدا وجود پاشنه پای کاربر را شناسایی کرده و بر اساس اندازه آن بند کفش را می بندد. تیفانی بیرز (Tiffany Beers) به عنوان راهبر این تحقیق در این باره بیان کرد که زمانی که این کفش روشن باشد کاربر می تواند با فشار دو دکمه موجود در کنار کفش، به تماشای گره خوردن بند آن به صورت اتوماتیک بپردازد.

طراح اصلی این کفش یعنی تینکر هتفیلد به دنبال دستیابی به راهی است تا از طریق آن بتواند نسخه بعدی این کفش را به نحوی طراحی کند که بندهای آن در هنگام پرش نیز مطابق با اندازه پای کاربر یا ورزشکاران تنظیم شود.

مسلما ویژگی های این کفش به اینجا محدود نمی شود بلکه طراح اصلی این کفش یعنی تینکر هتفیلد به دنبال دستیابی به راهی است تا از طریق آن بتواند نسخه بعدی این کفش را به نحوی طراحی کند که بندهای آن در هنگام پرش نیز مطابق با اندازه پای کاربر یا ورزشکاران تنظیم شود. بر اساس گزارش ها، نسخه اولیه این کفش در چند ماه آینده در سه رنگ مختلف برای اعضای نرم افزار    Nike  عرضه خواهد شد ولی قیمت آن هنوز مشخص نشده است.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا