ترس مردم جهان از برتری هوش مصنوعی بر قهرمان جهان

برای بسیاری از علاقه مندان به فناوری هوش مصنوعی، عملکرد عالی ماشین آلفاگو (AlphaGo) کمپانی گوگل در برابر قهرمان بازی استراتژیک گو و برد این ماشین پیشرفت بسیار بزرگی محسوب می شود. با این حال این پیروزی برای برخی از مردم کره جنوبی نگران کننده شده است.

چیزی که مردم را بسیار شگفت زده کرد بینش و خلاقیت آلفاگو بود. بنابر گفته تحلیل گران انتظار می رفت که حرکات آلفاگو بسیار ابتدایی و ماشینی باشد با این حال بر خلاف تصور عنصر زیبایی و هوشمندی به خوبی در حرکات این ماشین نمایان بود.

بنابر گزارش ها، پیروزی عظیم این ماشین در بازی یاد شده ترس از قدرت گرفتن هوش های مصنوعی در بین جوامع بشری را بسیار بزرگ تر کرده است. از طرفی نیز اگر تولید و کار بر روی این ماشین ها متوقف شود گزینه جایگزین آنها برای بشر بسیار کم خواهد بود.

این مسابقه بسیاری از افراد در سراسر جهان را بر روی لبه تیغ ترس از قدرت گرفتن هوش های مصنوعی قرار داد و این ترس در میان مردم کره جنوبی (که بسیار به این بازی علاقه مند هستند) چندین برابر سایرین بود. چیزی که مردم را بسیار شگفت زده کرد بینش و خلاقیت آلفاگو بود. بنابر گفته تحلیل گران انتظار می رفت که حرکات آلفاگو بسیار ابتدایی و ماشینی باشد با این حال بر خلاف تصور عنصر زیبایی و هوشمندی به خوبی در حرکات این ماشین نمایان بود.

با این حال در کنار این گروه از مردم عده ای نیز به خوبی از این پیشرفت تکنولوژی استقبال کردند. بنابر گزارش ها، علاقه به این بازی بعد از این مسابقات در سراسر جهان افزایش یافته است و بسیاری از کودکان و بزرگسالان برای یادگیری این بازی جذب مراکز آکادمیک شده اند.

 

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا