فناوری پوشیدنی با امکان هشدار سکته

فناوری های پوشیدنی امروزه بعد از تلفن های همراه هوشمند به یکی از اصلی ترین همراهان افراد علاقه مند به تکنولوژی تبدیل شده است. شرکت های مختلف روز به روز با کار بر روی ارائه فناوری های جدیدتر بر روی این ساعت ها سعی دارند تا سهم بیش تری از بازار را در اختیار خود قرار دهند.

این نوار در ارتباط با نرم افزار جدید این کمپانی بر روی ساعت هوشمند خود کار می کند و کاربر می تواند با فشار تنها یک حسگر بر روی تلفن خود نوار قلب خود را مشاهده کند. علاوه بر این،  این بند و نرم افزار یاد شده می توانند با بررسی فیبریلاسیون دهلیزی به سرعت وقوع سکته را به کاربر هشدار دهند.

در این میان بسیاری از محصولات این رده از فناوری بر روی امکانات کنترل نشانه های حیاتی بدن انسان ها تمرکز کرده اند که این امر موجب می شود تا بتوان سلامت انسان را بالاتر برده و امکان کنترل وضعیت افراد توسط پزشکان را به صورت راه دور فراهم ساخت.

به این ترتیب ساعت پزشکی شرکت الایوکور (AliveCor) به نام کاردیا (Kardia) با قابلیت های ویژه ای در اندازه گیری فعالیت های الکتریکی قلب کاربران به بازار ارائه خواهد شد. بنابر ادعاهای کمپانی الایوکور، کاردیا در نوع خود پیشگام بوده و در واقع نسخه پیشرفته تر قاب های موبایل الکتروکاردیامی این شرکت محسوب می شود.

این نوار در ارتباط با نرم افزار جدید این کمپانی بر روی ساعت هوشمند خود کار می کند و کاربر می تواند با فشار تنها یک حسگر بر روی تلفن خود نوار قلب خود را مشاهده کند. علاوه بر این، الایوکور در این باره بیان کرده است که این بند و نرم افزار یاد شده می توانند با بررسی فیبریلاسیون دهلیزی به سرعت وقوع سکته را به کاربر هشدار دهند. با این حال هنوز قیمت و حتی تاریخ ورود این محصول به بازار به صورت دقیق مشخص نیست ولی نرم افزار یاد شده هم اکنون برای سیستم عامل های اندروید و iOS موجود شده است.

 

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا