میکروفون مخصوص واقعیت مجازی ساخته شد

کمپانی سن هیزر به تازگی پلتفرم صوتی جدید خود به نام AMBEO را معرفی کرده است و هم اکنون نیز نسخه ای پیش نمایشی از آن را در اختیار تحلیل گران قرار داده است. بر اساس گزارش ها، تحلیل گران با استفاده از هدفون و عینک واقعیت مجازی خاصی در موقعیتی شبیه به یک کلیسا قرار می گیرند که در آن فردی به نواختن پیانو مشغول است؛ و صدای پیانو به نحوی پخش می شود که گویی خود فرد دقیقا در همان موقعیت حضور دارد

با اتصال میکروفون ویژه این کمپانی که به زودی در بازار موجود خواهد شد به یک دوربین سه بعدی می توان صدا را نیز به صورت سه بعدی ضبط کرد..

با این وجود بر اساس نظر تحلیل گران یاد شده، این پیش نمایش نسخه فوق العاده ای نبود. تنها چیزی که کمپانی یاد شده در این نسخه به کاربران و علاقه مندان خود نشان داد این بود که اگر سر خود را برمی گرداندند صدای موسیقی نیز برای آنها به گونه ای پخش می شد که انگار از پشت به آن گوش می دهند.

علاوه بر این با اتصال میکروفون ویژه این کمپانی که به زودی در بازار موجود خواهد شد به یک دوربین سه بعدی می توان صدا را نیز به صورت سه بعدی ضبط کرد. کمپانی سن هیزر هم اکنون در حال ساخت نرم افزاری است تا بتوان با استفاده از آن به راحتی ویدیو و صدای ضبط شده را با هم همخوان کرد و همین امر نیز موجب تاخیر ورود محصول یاد شده به بازار شده است.

تلفیق نرم افزار و سخت افزار، AMBEO را به یک پلتفرم کاربردی برای ساخت فیلم های واقعیت مجازی حقیقی تر کرده است. باید در نظر داشت که فناوری موجود در این پلتفرم با فناوری موجود در هدفون های Entrim 4D کمپانی سامسونگ به هیچ عنوان یکسان نیست با این حال تلفیق این فناوری ها می تواند منجر به توسعه روز افزون فناوری واقعیت مجازی شود

.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا