کند شدن روند پیری توسط سلول های گیاهی

به تازگی  تیم تحقیقاتی که متشکل از پژوهشگران دانشگاه کونکوردیا کانادا و شرکت فناوری زیستی کبک است ، با بررسی روی عصاره گیاهان دریافتند که شش گروه از مولکول های ضد پیری در گیاهان موجود است که به عنوان مثال می توان عصاره ای خاص از درخت بید را نام برد که شامل گروهی از قوی ترین ساختار های مولکولی است که باعث افزایش طول عمر می شود .

در  این پژوهش ، محققان دو داروی موثر دیگر را نیز به نام های راپامایسین و متفورمین معرفی کرده و اظهار داشتند که مصرف آنها به کند شدن روند پیری در انسان کمک شایانی می کند . در این مطالعه گسترده که توسط تیم تحقیقاتی ذکر شده صورت گرفته ، بیش از ده هزار آزمایش غربالگری روی عصاره گیاهان و مخمر ها صورت گرفته است .

پوست درخت بید از سالیان دور توسط پزشکان مورد استفاده قرار گرفته و به طور مشخص از دوره بقراط حکیم درپزشکی  یونان باستان جهت درمان درد وتب به وسیله جویدن آن تجویز شده و مخمر آن از گذشته تا به امروز مورد توجه پزشکان سنتی بوده است .

در ادامه این پژوهش ، محققان دو داروی موثر دیگر را نیز به نام های راپامایسین و متفورمین معرفی کرده و اظهار داشتند که مصرف آنها به کند شدن روند پیری در انسان کمک شایانی می کند . در این مطالعه گسترده که توسط تیم تحقیقاتی ذکر شده صورت گرفته ، بیش از ده هزار آزمایش غربالگری روی عصاره گیاهان و مخمر ها صورت گرفته است .

ولادیمیر تیتورنکو پژوهشگر ارشد این تیم مطالعاتی  ، استاد دانشگاه کنکوردیا در مونترال درپایان اعلام کرد " در انتها با  به دست آمدن شش گروه از مولکول های جدید که به افزایش طول عمر بیولوژیکی در انسان کمک می کند ، می توانیم امیدوار باشیم که کاهش روند پیری با  دارو های جدید به پیشگیری از بیماریهای خاص همانند بیماری سرطان که به طور  مستقیم با کهولت سن در ارتباط است ،  بیانجامد .

منبع : Healthsite