هیچ مجوزی در یکسال گذشته برای سد سازی صادر نشده است

به گزارش ایرنا، سعید متصدی در دومین کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس افزود: اگر هم فعالیتی در زمینه فعالیت های آبرسانی در این مدت انجام شده باشد قطعا مجوز ارزیابی زیست محیطی داشته است.

وی اظهار کرد: همچنین در سال جاری 48 درصد پروژه هایی که بحث ارزیابی زیست محیطی داشتند را سازمان محیط زیست رد کرد، این در حالی است که در سال گذشته از هزار و 500 پروژه فقط 5 پروژه رد شده بود.

متصدی تاکید کرد: آمار 48 درصدی سازمان محیط زیست نشان می دهد که این سازمان در مقابل هر گونه تخریب محیط زیست مقاومت می کند و موضع خود در بخش های مختلف به طور شفاف اعلام کرده است. به عنوان مثال سازمان به طور صریح اعلام کرد که با ایجاد سد شفارود در گیلان مخالف است.

وی گفت: شرایط زیست محیطی که امروز با آن مواجه هستیم در واقع ارثیه ای از گذشته است که به ما رسیده است.

متصدی تاکید کرد:البته نگاه سازمان حفاظت محیط زیست این طور نیست که هیچ گونه فعالیت اقتصادی و عمرانی در کشور انجام نشود، قطعا کشور برای پیشرفت به احداث جاده و فعالیت های اقتصادی نیاز دارد اما حرف ما این است که بین محیط زیست و توسعه تعادل برقرار کنیم و این موضوعی است که دنیا به آن رسیده است.

وی ادامه داد: برخی فعالیت ها موجب از بین رفتن بسیاری از جاذبه های گردشگری می شود که جبران آنها امکان پذیر نیست به عنوان مثال سد خرسان در منطقه زاگرس موجب می شود تا دسترسی به آبشارهای کم نظیری که در منطقه وجود دارد سخت شود در حالی که این آبشارها برای جذب توریست از پتانسیل بالایی برخوردار هستند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست به نقش مردم در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت:اگر مردم در راستای حفاظت از محیط زیست ذینفع باشند قطعا نقش کلیدی در حفاظت خواهند داشت.

وی افزود:متاسفانه طی چند سال گذشته با سازمان محیط زیست به گونه ای برخورد شده که تمام مسوولیت محیط زیست به این سازمان منتسب شده است در حالی که در اصل 50 قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه عموم مردم است.

متصدی گفت: مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید از نزدیک با مشکلات محیط زیست آشنا شوند و آنرا لمس کنند تا در نهایت بتوان با یک برنامه ریزی و با درکنار هم بودن مشکلات را حل کرد.

دومین کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس امروز – پنج شنبه – در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا