افزایش سطح آب اقیانوس‌ها باعث آوارگی میلیون‌ها آمریکایی می‌شود

پژوهشی جدید نشان می‌دهد که افزایش سطح آب اقیانوس‌ها بیشتر از آن‌چه تا به حال تصور می‌شد زندگی ساحل‌نشینان آمریکایی را به مخاطره می‌اندازد. بیشتر تحقیقات قبلی افزایش جمعیت را نادیده می‌گرفتند و این درحالیست که سواحل آمریکا از پرجمعیت‌ترین نقاط این کشور به حساب می‌آیند. در تحقیق جدید، پژوهشگران مدلی ساخته‌اند که می‌تواند این مشکل را برطرف کند. در مدل آن‌ها وقتی سطح آب اقیانوس‌ افزایش می‌یابد، بسته به ویژگی‌های زمین‌شناختی مثل ارتفاع و ریسک آب گرفتگی، نشان داده می‌شود که کدام مناطق زیر آب می‌روند. سپس از اطلاعات مرکز آمار آمریکا استفاده می‌کنند تا ببینند بعد از یک مدت زمان مشخص چه مقدار جمعیت غرق می‌شوند.

بالا آمدن ۱٫۸ متری سطح آب اقیانوس که تقریبا بیشترین سطح افزایش تا سال ۲۱۰۰ به حساب می‌آید، قسمت‌های زیادی از سواحل اقیانوس آرام، خلیج مکزیک و سواحل آتلانتیک در آمریکا را زیر آب می‌برد.  این میزان زندگی ۱۳٫۱ میلیون نفر را تهدید می‌کند. این درحالیست که طبق پیش‌بینی سازمان ملل، افزایش ۰٫۹ متری هم در مناطقی می‌تواند زندگی ۴٫۲ میلیون نفر را در معرض خطر قرار دهد.

هر دو عدد بیش از سه برابر مقادیری است که پژوهشگران بر اساس اطلاعات جمعیتی کنونی بدست می‌آورند. فقط در فلوریدا ۱٫۲ میلیون نفر در معرض خطر افزایش ۰٫۹ متری آب اقیانوس هستند و ۶٫۱ میلیون نفر هم وقتی آب ۱٫۸ متر بالا بیاید غرق می‌شوند. پژوهشگران هشدان می‌دهند که اگر اقدامات لازم مثل ساخت سدهای مرتفع انجام نشود، آمریکا شاهد مهاجرت‌های عظیمی خواهد بود که آخرین بار مثل آن اواسط قرن بیستم اتفاق افتاده بود. زمانی که میلیون‌ها سیاه‌پوست آمریکایی ایالت‌های جنوبی را به مقصد دیگر ایالت‌ها ترک کردند. از این اتفاق با نام «مهاجرت بزرگ» یاد می‌شوند.

 

منبع:digikala

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا