مدیریت خون بیمار در بیمارستان‌ها، مصرف خون را کاهش می‌دهد

پورفتح‌الله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مهمترین برنامه سازمان انتقال خون برای سال آینده افزایش اهداکنندگان مستمر است که نقش بزرگی در ارتقا سلامت خون دارد، از سوی دیگر مدیریت خون بیمار در کشور نیز در دستور کار است.
 
وی مدیریت خون بیمار را تعریف کرد و بیان کرد: سازمان انتقال خون برنامه مهمی را در زمینه مدیریت خون بیمار در کشور برای سال آینده ساماندهی کرده است. مدیریت خون بیمار به معنای مجموعه فعالیت‌هایی است که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید انجام شود تا خون بیمار مدیریت شود و نیاز به خون دیگران نداشته باشد.
 
پورفتح‌الله افزود: این امر موجب کاهش مصرف خون و ارتقا سلامت گیرنده خون می‌شود، در همین رابطه مرکز نوآموری سازمان تأسیس شد تا برای آموزش فرآیندهای مرتبط با چرخه بیمارستانی  انتقال خون فعالیت کند. سپس آیین‌نامه حضور مرکز انتقال خون در بیمارستان‌ها تدوین شد.
 
وی توضیح می‌دهد:براساس این آئین نامه غیر از بانک خون بیمارستانی شاهد حضور مرکز انتقال خون در بیمارستان‌ها هستیم که هم مدیریت خون به طرز مطلوبی صورت گیرد و هم بسیاری از فعالیت‌هایی که در بیمارستان‌ها محدود بوده است، انجام شود.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا